Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter en liten krabat i midten av okober.

Har en aktiv og leken hund som i utgangspunktet er ganske skeptisk til barn.

Men tror selv at det ikke vil gå lange tiden før han aksepterer babyen når den kommer i hus.

Når vi ikke har besøk sitter vi som regel i en tv-stuen. Her har vi 2 "kongestoler" som vi sitter i(ikke sofa).

Har begynt å tenke litt på hva vi ska gjør når babyen kommer... Kan jo ikke bare legge babyen på gulvet når vi har en hund her... Hva tror dere er lurest? Kjøpe en vugge eller en lekegrind som barnet kan ligge i? Eller har dere andre forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en hund som liker barn og er veldig tolerant ovenfor dem, men ville aldri la babyen ligge på gulvet hvis hunden er løs i huset. Da må hunden inni buret sitt. Det jeg gjorde siste gang (en annen hund, men like snill) var å bruke en baby huske fra Graco og/eller lekegrind. Funket helt greit og var aldri et problem. Tenker jeg gjør det samme denne gangen.

Husk å hilse på hunden din når du kommer hjem fra sykehuset, kanskje la mannen din bære babyen inni huset. At hunden får fortsatt oppmerksomhet av deg/dere er veldig viktig for at den skal akseptere den nye babyen og ikke bli sjalu.

Lykke til! Det går sikkert helt fint. :-)

Skrevet

Enig med henne ovenfor, ikke la baby`n ligge på gulvet hvertfall.

Vil anbefale en lekegrind, de er veldig fine de som kan reguleres i høyden, sånn at du ikke belaster ryggen ved bøy og løft når bebisen bare ligger der og du skal løfte opp. :)

Skrevet

Vi har to STORE hunder (75 og 45 kg). Vi har brukte lekegrind til jenta vår fra dag 1 - hun er nå 1 år. Venter en ny jente når som helst - sitter her med regelmessige kynnere/begynnelde rier - og kommer til å gjøre det samme m nr 2. Har fungert helt supert - da er hun trygt ute av veien for lekende hunder som ikke ser seg for.

Tror lekegrind er bedre enn vugge - vuggen kan jo hundene stikke hodet oppi - og man skal ALDRI tro at det ikke kan skje, uansett hvor snill og barnekjær hunden er..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...