Ksenia & Anjem Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Ser det er så mange som selger brukte sko på Finn..Kunne aldri tenke meg å kjøpe det..Sko brukt av fremmedes barn.. :/ Usj
BettyBoob Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 nei, og det kunne jeg faktisk ikke tenke meg å gjøre heller. sko er litt personlig kunne ikke solgt seb sine sko - de stinker jo barnetåfis! hehe...
Mamsen87 :) Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Har gjort det ja.. Men de var helt nye adidas sko på loppemarked! Med lappen på, så kan vel ikke kalle de brukte men.. Venninna mi skal kanskje kjøpe noen støvler og joggesko til sønnen sin nå, de er godt brukte begge to.. Men det går ann og vaske vet du ;D
Gjest Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Barn bør aldri bruke sko som er brukt av andre, selv ikke storesøskens sko. Alle barns føtter og ganglag er forskjellig, og skoen formes etter den som bruker skoen. Barns føtter er også myke og med mye brusk, så å bruke andres vil tvinge foten/ganglaget inn i unaturlige bevegelser osv. Så derfor skal man la barna ha nye sko, og ikke arve andres.
*Smiley* Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Grunnen for at de ikke bør bruke andres sko , er fordi at det blir feil for bena til de små. Det er andre føtter som har gått de inn .
Kjærlighet <3 Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Jeg ville ikke kjøpt brukte barnesko, rett og slett fordi det ikke er bra for føttene til ungene..
Frosk1 Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Har ikke kjøpt brukte sko , da er det andre ting jeg skal være kjip på ----
iznogood Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Det kommer jo helt ann på hva 'brukt' er for noe. Jeg gir bort sko som jeg kjøpte inn og som de vokste ut av mens det enten ikke var sesong, eller jeg hadde glemt av hele greien. Så de er brukt i den forstand at de har ligget i en eske øverst i kleskapet mitt - i stde for å gjøre det samme i en butikk.
*Andreapus* Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Hadde aldri kjøpt brukte sko, siden sko er jo med på og forme bena, og sko er viktig for rygg og hæler.
Ksenia & Anjem Skrevet 7. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2008 Jeg vet jo det da, at man ikke skal bruke andres sko fordi det ikke er bra for bena deres. Men nå var ikke det spørsmålet
Gjest En vakker gutt på to år Skrevet 7. august 2008 #12 Skrevet 7. august 2008 Nei. Mest på grunn av det flere andre sier her, om at sko formes av føttene, og det er ikke bra for barn å gå i andres inngåtte sko. Vi har imidlertid arvet noen få skopar, som er lite brukt, og de har vi hatt liggende som ekstrasko, og de har blitt brukt noen få ganger.
flashdancepants Skrevet 7. august 2008 #13 Skrevet 7. august 2008 Har kjøpt et par brukte støvler på Ebay til dattera. De kostet 5 kroner og var brukt et par ganger. Har heldigvis ingen angst for barneføtter, så sånt gjør meg ingenting. Hvor mye tåfis kan et par gangers bruk resultere i, liksom?
Septemberstjerna og Martine Skrevet 7. august 2008 #14 Skrevet 7. august 2008 Jeg kjøpte et par vinterstøvler i dag faktisk, av ei på Finn... Kostet ikke mye, og jeg skal kun ha de som reservestøvler i bhg om hun blir våt i de nye vinterstøvlene jeg skal kjøpe til henne. Men det er vel minimalt man bruker reservestøvlene...
Gjest Skrevet 7. august 2008 #15 Skrevet 7. august 2008 Aldri. Jeghar selv lånt andres sko ved noen anledninger, og det er ikke behagelig å gå rundt i sko som andre har gått inn til sine føtter. Det sies jo også at man ikke skal la sko gå i arv.
♡Lykkelig med en av hver♡ Skrevet 7. august 2008 #16 Skrevet 7. august 2008 Jeg kommer ikke til å kjøpe brukte sko, men vil ikke si at det byr meg i mot akkurat.
Gjest Skrevet 7. august 2008 #17 Skrevet 7. august 2008 Huff nei...aldri. Kun latt minsta arva finskoa og ene støvleparet etter storesøstra...og kansje etterhvert skisko og skøyter som knapt er brukt vil vel også gå i arv, men eller skal fottøy gå kun på en unge...så her kastes ting fort når det er vokst fra, unntatt første skoa som skal forgylles :-)
Gjest Skrevet 7. august 2008 #18 Skrevet 7. august 2008 jepp,men de er som nye da,ikke inngått og lillebror arver storebroe (de som er pent brukt da)
Trojan Horse Skrevet 7. august 2008 #19 Skrevet 7. august 2008 Jeg arvet omtrent alle mine sko, og det har gått helt fint! jeg kjøper ikke brukte sko, men tar imot pent brukt o, arvet - til reserve i barnehagen og stående på fjellet og sånn!
*SamSung* Skrevet 7. august 2008 #20 Skrevet 7. august 2008 Altså.. Jeg kommer ALDRI til å kjøpe brukte sko til mine barn, fordi sko er faktisk noe som tilpasser seg din fot da den er ny. Da den er brukt så får du ikke akkurat tilpasset en igjen. Da er den nedtråkket. Men ellers så er det bare å stappe skoa i vaskemaskina for å få bort tåfisen da. Haha, dere vasker vel skoa innimellom?
lisje marthemora Skrevet 7. august 2008 #21 Skrevet 7. august 2008 Nei , jeg kunne aldri tenkt meg å betale for noen sko som andre har brukt, og ihvertfall ikke på plasser som finn hvor jeg ikke kjenner folk som selger dem. Kunne kansje vurdert det om det var fra en venninne som hadde kjøpt noen som hadde vert brukr et par ganger. Når det gjelder reservestøvler osv. kan man få tak i veldig billig på skobutikken på salg. På skopunkten er det alltid ta 3 og betal for 2. Kunne helder ikke tenkt meg å ta betalt for brukte sko, da gir jeg de heller vekk ,eller sender de i en eller annen innsamlingaksjon.
Blåmandag¤ Skrevet 7. august 2008 #22 Skrevet 7. august 2008 Nei, men ikke fordi jeg synes det er ekkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå