Gå til innhold

Bekkenet og vann i kroppen etter fødsel


Frøken Freken

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lang tid det vil ta etter fødselen før vannet er ute av kroppen? Får ikke på meg mine vanlige sko, lenger, og er lei av å gå i flippflapper!

 

Har også hatt smerter i symfysen de siste to månedene - særlig hvis jeg har gått en liten tur eller lignende. Hvor lang tid tar der før dette forsvinner? Vil jo gjerne kunne trille tur med bebbisen uten å bli sengeliggende dagen etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved forrige svangerskap hadde jeg litt vann i kroppen på slutten, men det toppet seg etter at gutten var født! De første dagene på barsel var beina mine så tjukke å klumsete at det var vondt å gå. Hadde ikke sjans til å komme opp i noen sko, så jeg gikk på hjemmestrikkede ullsokker (som også virket trange :-)) Men vannet forsvant heldigvis gradvis etterhvert. Etter et par dager kom jeg opp i skoene mine, og etter en uke eller to var føttene mine "normale" igjen.....

 

Kos deg med flippflappene dine så lenge, det er et forbigående fenomen. Jeg har sverget til Crocs, og har egentlig begynt å grue meg til jeg må legge disse vekk etter fødselen ( Har lovet min mann å fjerne disse skoene etter fødsel, han HATER Crocs :-) ) Men de er jo så gode :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen bra at det er noen med litt erfaring her inne!!! Jeg vurderte å kjøpe ett par sko en størrelse opp - men nå er det 27 dager til termin, så jeg har liksom bare latt være. (Bruker penger på nettshopping til den lille i stedet, ikke sikkert det er så smart heller da;)

Lurer også på hva annet jeg skal trø på meg etter fødselesn, ettersom det ikke bare er vann som gjør meg større enn før. Men men - det viktigste nå er å få dagene til å gå så fort som mulig til lillejenta kommer!!!

Jeg har forståelse for at mannen din ikke syns at crocs er så veldig estetiske, men det er jammen viktig med comfort og!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symfysesmerter er vel for de fleste bekkenløsning (høres i alle fall sånn ut når det gjør vondt etter at du har gått tur). Det bruker å bli bedre ganske fort etter fødsel, og for de fleste helt borte innen seks uker (i følge min fysioterapeut). Det gleder jeg meg til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fortalte legen min om smertene sa hun bare "ja - det gjør vondt å få barn", og det var det. Jeg har jo lurt litt på om jeg ikke burde gått på vanntrening eller til fysioterapeut - men har i stedet endt opp med å bli kjempestillesittende!! 6 uker etter fødsel er overkommelig, gleder meg til å bli i normal form igjen! Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest amandine

Krysser fingrene for at det gir seg etter fødsel for deg, det er dessverre ikke min erfaring.. Bare vær forsiktig så du ikke overbelaster bekkenet i begynnelsen, det kan være ganske ustabilt med en gang. De lange gode turene med vogn er ikke gode med en gang uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

 

jeg kjenner også en del smerter og press nedover symfysen etter at jeg har gått tur, og når jeg ligger på rygg.. dette gir seg som regel etter en kort stund.. jeg spurte min fastlege hvorfor det var, hun mente at det var bebissen som presset seg nedover....

 

trodde i begynnelsen at det var noe på gang hver jeg kjente det... :) du vet førstegangs og uten erfaring... og sikkert nervøs til tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk på mitt verste i begynnelsen av juni, men det var sikkert fordi at jeg var mye mer i aktivitet da enn nå. Smertene har forresten endret seg litt, i begynnelsen var det vondt på selve skambeinet, mens nå er det mer mellom beina, for å si det sånn. Synns det er litt stress at alle sier at jeg må holde meg i bevegelse, samtidig som jeg har fått beskjed om å holde meg i ro for å ikke fremprovosere smerte. Noen sier sykling er bra, men legen min sier at tyngdepunktet i kroppen er framme på skambeinet når man sykler. Andre sier at svømming er bra, men jordmor sier at beinsparkene er belastende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Det er vel foskjellig fra person til person, men felles for alle tror jeg er iallefall å lære sine egne grenser å kjenne og å holde seg innenfor disse. Presser du deg gjør du vondt verre. For min del har sykling vært uaktuelt siden jeg fikk BL høsten 2001, og hva gjelder svømming er det viktig for meg at vannet ikke er for kaldt og jeg bruker crawlbenspark istedet for bryst. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...