Gå til innhold

kan dette være rett?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på snart 2 mnd. hun gulper/spyr ettr hvært måltid.. skal det være sånn?

må sitte å holde på henne hvertfall i en time etter hver gang hun har spist..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hu får ikke i seg for mye mat til hvert måltid da?

Skrevet

Legger hun på seg bra da ?

Datteren min gulpet/spydde mye da hun var liten (fra hun var nyfødt til hun var 3 mnd) - men det var noe hun vokste av seg...

 

Hvis dette ikke gir seg og hun ikke legger på seg kan det jo være smart å ta det opp med helsesøster...

 

 

Skrevet

dattern til en venninne av meg hadde det slik. Det er en lidelse, husker ikke hva den het...reflux kanskje det var. Det gikk over når jenta var rundt halvåret.

Skrevet

gastroøsofageal refluks

Skrevet

Det er ganske normalt at de gulper, men så lenge de "bare" gulper, så er et ikke nødvendigvis noe galt fikk jeg beskjed om av helsesøster. Hvis de sprutgulper ofte, dvs gulper så spruten står langt utover, så bør de sjekkes for refluks (mini hadde en runde hvor han gulpet ca 1 meter fremover fra der han satt på fanget mitt...). Hvis de ikke legger på seg nok bør de også sjekkes.

 

Hos oss hjalp det når han etterhvert fikk en del fast føde i løpet av dagen.

Skrevet

Det gjore Leon og, han er nå litt over 3mnd og det har gitt seg.

Helsestasjonen sa det ikke gjore noen ting :)

Skrevet

Mi jente gjorde det til ho var ca 9 mnd, og det var snakk om MASSE gulp etter kvart måltid. Dei små har dårlegare lukkemuskel så det er heilt naturleg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...