mammaentilenguttogenjente Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Har en jente på snart 2 mnd. hun gulper/spyr ettr hvært måltid.. skal det være sånn? må sitte å holde på henne hvertfall i en time etter hver gang hun har spist..
Frosk1 Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Hu får ikke i seg for mye mat til hvert måltid da?
iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Legger hun på seg bra da ? Datteren min gulpet/spydde mye da hun var liten (fra hun var nyfødt til hun var 3 mnd) - men det var noe hun vokste av seg... Hvis dette ikke gir seg og hun ikke legger på seg kan det jo være smart å ta det opp med helsesøster...
tante grusom master of law Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 dattern til en venninne av meg hadde det slik. Det er en lidelse, husker ikke hva den het...reflux kanskje det var. Det gikk over når jenta var rundt halvåret.
mamman til to gutter Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Det er ganske normalt at de gulper, men så lenge de "bare" gulper, så er et ikke nødvendigvis noe galt fikk jeg beskjed om av helsesøster. Hvis de sprutgulper ofte, dvs gulper så spruten står langt utover, så bør de sjekkes for refluks (mini hadde en runde hvor han gulpet ca 1 meter fremover fra der han satt på fanget mitt...). Hvis de ikke legger på seg nok bør de også sjekkes. Hos oss hjalp det når han etterhvert fikk en del fast føde i løpet av dagen.
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Det gjore Leon og, han er nå litt over 3mnd og det har gitt seg. Helsestasjonen sa det ikke gjore noen ting
Lille Kolibri Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Mi jente gjorde det til ho var ca 9 mnd, og det var snakk om MASSE gulp etter kvart måltid. Dei små har dårlegare lukkemuskel så det er heilt naturleg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå