berta Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Skal lage dette til familieselskap på søndag. Har kjøpt en del kjøttdeig og gryterettposer (orker ikke lage fra bunnen av til 20 stk... ). Tenkte jeg skulle bruke litt kjøtt og litt kjøttdeig, halvt om halvt... Hvilket kjøtt bruker dere til denne gryten ? Har aldri laget gryte med "rent kjøtt" i før, lager som regel med kjøttdeig... Så hva anbefaler dere ?? :-)
Silje`mor Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Bruker også som regel kjøttdeig, så der har jeg ikke noe tips... Men pass på at du reduserer veskemengden en del når du skal lage så mye, hvis ikke får du suppe.
wombat75 Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Jeg pleier å bruke flatbiff. Og så synes jeg det er godt med sjampinjong oppi (Kjenner jeg ble litt sulten bare ved tanken!)
Gaara Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Spiller ingen rolle hvilken "kjøttdel" du bruker (siden det er gryte), men det passer best at det er storfe. Du får se evt. på tilbud og kjøpe etter det. Eller ville jeg skjært 2-3 løk i terninger, sammen med..tja 500-800 g sjampinjong (da sparer du litt på kjøtt og det er kjempe godt) stekt det på forhånd og hatt opp i gryta. Creme frieche er også utrolig god til å bruke istedet for en del veske Og ja bruk mindre veske til å begynne med og legg til hvis det er evt. behøv for det senere. PS. Gjerne ha stekte kjøttstrimmler opp i kasserollen med en gang (og ikke på slutten som det står på posen) da kjøttet blir litt mørere når du koker den lengre (pass på å ikke oversteke den på forhånd )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå