Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

jeg fant jo nettopp ut at jeg var gravid. og ringte legen.

men har ikke fått time før 19 august.

er det fler som har mått vente ca to uker før dere sjekket det hos lege??

Er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vanlig med første kontroll hos legen mellom uke ca. 7- 12

fikk jeg høre da jeg snakket med legen sist.

Skrevet

jeg ringte lege på mandag og fikk time 9. september.... Da er jeg 12 uker på vei. Synes selv det er helt greit da jeg har vært igjennom et svangerskap tidligere. Vet ikke om jeg ville ha ventet så lenge med første mann (noe jeg slapp!).

Skrevet

Jeg ringte legen for 2 uker siden, og fikk legetime 26 august, dvs over 1 mnd fram i tid. De har rett og slett ikke kapasitet til å ta inn pasienter før det ahr gått 1 mnd, med mindre det er akutt :o( Jeg er da nesten 10 uker på vei. Jeg syns det var lenge å vente, selv om det ikke er så mye legen kan gjøre/se så tidlig. Men her i Oslo er det jo et styr med å få fødselsplass, så jeg har måttet forsøke å skaffe meg det på egen hånd. Håper det går bra...

Skrevet

jeg var hos legen i dag...

nå er jeg slutten av åttende uke

Gjest ønskebrønnen
Skrevet

oj, tar det virkelig så lang tid? jeg må til legen iløter av neste uke, da han har ferie nå, jeg har eksamensuke uken etter det. og like etter eksamen drar jeg til syden!! har ikke mulighet den neste uken altså...får jeg time så raskt da? skal ringe på mandag da...

Skrevet

Jeg ringte legekontoret,hun sa det var normalt og gå mellom uke 6-8

Skrevet

Okei, men da er det jo sikkert altså normalt.

Takk skal dere ha.

Man har jo så mange spm.

Jeg kjenner på alle ting og lurer på om det er normalt..

Dere kjenner kanskje litt det samme??

Skrevet

Første gang kom jeg inn da jeg var 11 uker på vei, og da var jeg sur for det, selv om det ikke var mye han kunne gjøre. Syns det var alt for sent. Men nå er det ikke så nøye, siden jeg har vært gjennom det før.

Heldigvis har du bim om du lurer på noe!

Skrevet

jeg ringte legekontoret her idag for og be om time.

Og fikk time førstkommende mandag :)

Skrevet

Edit til forrige innlegg her, er 5+3 idag så er vel 5+6 (ifølge mine egne beregninger) på mandag.

Skrevet

Jeg var hos legen første gang da jeg var 5+2 så jeg kunne få søkt fødeplass før vi dro på ferie. Er visst viktig å gjøre det tidlig hvis man vil til Riksen. Tenkte å ta en tur igjen når jeg er i uke 11-12. Jeg har sånn drop-in lege, så jeg trenger ikke time. Bare dukker opp når det er noe, jeg. Passer meg perfekt. De har åpent hver dag til 20.00 så jeg får stort sett gjort det utenom arbeidstid også. Ellers var jeg til UL i uke 8 siden det er prøverør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...