Gå til innhold

Dere som smoerer med olje nedentil....


minlilletass

Anbefalte innlegg

Huff, jeg foeler meg litt teit her! Hvordan gjoer dere det egentlig? Smoerer dere fra skjeden ned til endetarmen, omraadet mellom der liksom? Eller smoerer dere kjoennsleppene og hele greiene? Jeg proever aa massere det inn, men det blir jo litt klissete. Toeyer dere ogsaa? Noen som har blitt plaget av sopp etter slik behandling hver dag? Har ikke faatt det ennaa, men pleier ikke aa bruke annet enn vann til vask til vanlig, og er litt oemtaalig for saaper og kremer. Jeg bruker forresten den oljen fra weleda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt samme olje, men syns det svei litt, så jeg gadd ikke bruke den mer. Masserte den inn på huden mellom skjedeåpningen og endetarmsåpningen. Men ikke i 10 minutter, slik man visstnok skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd jordnøttolje.. den svei ikke.

Masserte mellom skjeden og endetarmsåpningen, føltes litt rart ut i begynnelsen.

Litt klissete ble det jo siden det er olje, men ikke mere enn at det nesten ikke merkes når man har truseinnlegg på.

 

Dersom det svir kan det være tegn på at man har små rifter/sår, og da tror jeg man skal være litt forsiktige med oljer ol. pga infeksjonsfaren.

 

lykke til...!

 

ps: jeg smurte ikke under første svangerskap, og jeg revnet ikke i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke selv, min mann gjør det fordi jeg synes det er litt vanskelig å gjøre det selv.

Masserer inn olje mellom skjeden og endetarmen pluss indre skamlepper også. Etter masseringen tar man en eller to finger in i skjeden (omtrent 2/3 av fingeren skal in) og "trekke" ned til endetarmen. Det skal hjelpe mye. Bare masseringen vet jeg ikke om det hjelper.

Du kan også ta in en finger og massere skjede åpningen. Tenk det er en klokke og masser fra 3 til 9 og tilbake (kl 6 er da retning endetarm).

Også har jeg lest at man skal vaske bort den oljen etterpå. Jeg gjør det alltid fordi jeg får så lett soppinfeksjon.

Håper jeg kunne hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk oljen anbefalt av jordmor, og smører meg selv hver kveld, men ikke 10 min. massasje. Det er bevist at det skal forebygge rifter hos førstegangsfødende, så det er verdt å prøve.=) Massasjen med oljen er bra fordi den øker blodsirkulasjonen og øker elastisiteten i huden i området mellom skjeden og endetarmsåpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...