Gå til innhold

UL i uke 11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på UL i uke 11?

Jeg er 11+2, og skal til ul i mrg..

Nervøs for at det skal være no galt pga alkohol tidlig i sv.skapet+kroppen ikke har kommet i balanse etter abort for kort tid siden.

Lurer på hva jeg kan se, og om det er mulig å se kjønn så tidlig?

Noen med erfaringer her??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de så kjønnet på min UL så tidlig. Var på utvidet UL da, og brukte ganske lang tid på måling og undersøkelse.

Barnet er ferdig utviklet, men skal bare vokse. Så det er et bittelite fantastisk menneske du får se.

Skrevet

herregud for et svar anonym 16.06!!!! barnet er da for pokker ikke ferdig utviklet i uke 11, er du helt blåst!!!?? nei man kan ikke se kjønnet i uke 11 for det er ikke ferdig enda... herreminhatt for et idiotisk svar!!!

Skrevet

Vi kunne se at det var en bitte liten baby der hodet var ca. halvparten av størrelsen. De kunne ikke se kjønnet, men sjekket at babyen ikke hadde downs. Vi så to hjertekammere, urinblæren og flere andre ting.

Vi hadde privat UL for å sjekke at babyen ikke var "syk"

Skrevet

Etter 12 uker er faktisk alle organer ferdig, og barnet trenger bare å vokse.

Skrevet

Jeg var på utvidet UL da fosteret var 11 uker, og ble fortalt kjønnet.Det er langt lettere å se om det er gutt enn jente så tidlig. Hos oss var det en gutt, og det var jeg selv som så kjønnet. Ikke noe vanskelig med det gode UL apparatet de hadde på det sykehuset jeg var på.

Skrevet

Jeg har vært på mange ul i uke 11 i forskjellige graviditeter. De ser etter str. på fosteret og beliggenhet på det. Så ser de på mengde fostervann og morkake. De kan ikke se kjønn eller avvik så tidlig i svangerskapet.

Lykke til!!!

Skrevet

anonym 20:47, der tar du feil. Det er mye de kan se på tidlig UL.

Det var derfor jeg var på UL så tidlig, nettopp for å sjekke for fks downs.

Skrevet

Det er ikke helt riktig. F.eks nakkefold som er et av tegnene på downs kan man se i uke 11.

Skrevet

Og hjertefeil, nyrefeil og andre "feil" kan også bli sett da.

Folk sier så mye som ikke er sant her. Jeg så med egne øyne kjønnet på en ganske stor skjerm da jeg var på utvidet ultralyd såpass tidlig i svangerskapet. Mulig gutten min hadde en usedvanlig velutviklet penis, men den vistes godt iallefall.

;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...