frøydis m/ 4 Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 på teoriprøven er ikke noe kjekt. Eldstejenta har prøvd seg på det idag. Mente hun hadde lest og forberedt seg godt nok, men den gang ei. Lei seg er hun,- og lei meg blir jeg..... Hadde håpet hun skulle klare det. Syns det hadde vært en god begynnelse før det krevende skoleåret hun snart skal starte på. Kjenner at angsten ligger i meg at hun skal gå på en ny smell i høst. At ting blir for vanskelig å håndtere. Nå har hun nettopp vært til siste samtale hos psykolog og hun synes selv at det går greit. Vi ønsker oss så veldig et skoleår uten særlig fravær og med brukbare resultater og ikke minst at jenta selv får kjenne at hun mestrer.
iznogood Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 å uff... det er ikke noe gøy å stryke på teoriprøven! men hun er i kjempegodt selskap - synes nesten ikke jeg har hørt om noen som har bestått på første forsøk. hvordan er det med nettressurser for å øve seg på teoriprøver? så kan dere øve litt sammen? (det skulle nok noen og enhver av oss gjort) nå har jeg ikke dritgrei til å google for meg - så jeg googlet litt selv og kom opp med dette: http://teoriprover.no/teori.asp?gclid=CK_Kq9_u-5QCFQ6S1QodEihpqA (63% stryk hos biltilsynet - sier disse...) http://www.teoritester.no/?gclid=CJ2ayvnu-5QCFQ2L1Qodh3ZUqQ (gratis....) http://www.prove.no/ (gratis) skjønner at du føler dette legger stein til byrden hennes (som jeg leser har blitt mye mindre - heldigvis!) - men hjeper det litt å gjøre dette sammen? masse lykke til!
frøydis m/ 4 Skrevet 7. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2008 Motivasjonen er ikke så stor for å prøve i kveld iallfall. Men disse sidene må vi nok terpe litt på før hun kan prøve på nytt igjen. Det må gå minst 14 dager først.... Og så kan vi nok ha en liten konkurranse om hvem som er best.- Tipper at det ikke nødvendigvis er meg :-)
iznogood Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Altså!! Og arg! Nå har jeg viet et par timer (og farvet håret der i mellom) til å ta teoriprøve på moped, mc, minibuss og bil. Ikke fader om jeg kommer forbi 20 spørsmål på bil før jeg har brukt opp tabbekvoten! Jeg klarer ikke teoriprøven på bil!!!! Dette her er vanskelig! Jeg har ringt en kjørelærer (som hold på å le seg av stolen av meg...) og forment meg om skilter og underskilter... hvorav jeg ikke fatter bæret! :-) og stemmen i røret forklarte og fortalte - og jeg får det bare ikke til å legge seg inn i hodet! *drit!* jeg brude aldri hatt lappen! Uansett - poenget er -> det er vanskelig! (og så de teite spørsmålene, da - ufattelig at noen faktisk står :-) )
Trollmora Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 En konkurranse mellom mor og datter kan lett bli utklassing av mor det:o) Det er jo opplagt at det er vanskelig med ett eldorado av skilter, underskilter, forskrifter og lover i tillegg til kunnskap som man erverver underveis som sjåfør. Trafikkbildet i dag er mye mer kompleks enn da jeg kjørte opp for over 20 år siden, så jeg hadde nok strøket med glans i dag og måttet levere fra meg lappen på både bil og mc. Lykke-lykke til begge to )
Maud Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Å stryke er kjedelig! Jeg krysser fingrene sammen med deg for at hun klarer det neste gang og skaper en positiv bølge av mestring og gode erfaringer som fortsetter hele kommende skoleår.
Plutseliten :) Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 Så synd! Men etter hva jeg har skjønt stryker oppimot 70% første gangen. Les prøver på nett...pugg skilt og veivalg...og masse lykke til med neste forsøk! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå