Gå til innhold

Oppmerksomhet og tålmodighet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttene mine er som natt og dag. Det virker som alle behov er ulike. Nr 1 krever min fulle oppmerksomhet..hele tiden, mens nr 2 kan ligge lenge og pludre for seg selv. Så mye oppmerksomhet skal nr 1 ha at jeg føler jeg ikke får gitt noe til nr 2. Kan man lære en baby på 4,5 mnd tålmodighet? Det er grenser for hvor mye hyling jeg orker å høre på, føler at ørene mine snart detter av (noe som i min situasjon hadde vært litt ok til tider..) Guttungen gir seg jo med en gang han blir løftet opp..

Hva gjør dere i slike situasjoner? Hvordan "fordeler" dere oppmerksomheten?

Rådvill og lei av hyling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke merket noen forskjell på jentene mine når deg gjelder oppmerksomhetsbehov, men jeg tror ikke at det er så mye vits i prøve å lære dem å være tålmodige før de er 6 mnd. Eller tar jeg feil?

Skrevet

Hei! Mine er nå 3 måneder, gutt og jente. Og de er også heeelt forskjellige i væremåte. Hun er bkid og fornøyd, og kan ligge i evigheter å pludre og kose seg. Mens han... Ofte begynner han å grine med en gang vi legger han ned. Og han gir seg ikke, kan grine i timesvis virker det som. Nå har det heldigvis blitt litt bedre, men han er mye mer krevende enn henne. Og jeg får ofte dårlig samvittighet overfor henne. HUn blir sååå glad bare noen snakker med henne. Men vi er jo veldig obs på at hun også skal få massemasse kos og oppmerksomhet!! Han sovner tidlgi på kvelden og sover hele natta, mens hun liker å være lenge oppe. Og da får jo hun masse kos etter han har lagt seg :) Nesten som hun har skjønt at det er øurt å være lenge oppe, he he :)

Skrevet

Jeg har tvillinger på 13mnd der den ene krever mye oppmerksomhet. Det jeg pleier å gjøre er å sette meg ned på barnas nivå og leke med begge to samtidig. Da slipper vi denne sutringen/hylingen. De vil jo bare opp i armene så blir det jo stilt, men hvorfor ikke da sette seg ned sammen med dem. Da sparer en ryggen sin litt også.:) Fungerer veldig fint her hos oss.

• 2 uker senere...
Skrevet

som om jeg skulle sagt det selv.. mine gutter er 5,5 mnd og jeg har det helt som deg.. prøver å sitte mye med de på gulvet sammen.. men det hjelper ikke alltid. har begynt å la nr 1 hyle litt noen ganger.. og tar han andre.. bare sån at han ikke alltid blir tatt hver gang han hyler.. noen ganger stopper han men som regel ikke. på kvelden blir det en del bæring.. men faktisk mindre nå enn før.. nå som de aktiviserer seg selv mer med leker osv prøver jeg heller å avlede med det... tv funker også forresten!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...