Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Hei,er sykemeldt fra jobben pga at jeg er sliten,trøtt og sliter mye med meg selv.Er ofte deprimert å har tvangstanker!! problemet mitt er at jeg føler folk tror jeg er lat og arbeidssky!! Graviditet er ingen sykdom har mange sagt til meg,NEI det er ikke det,men man kan utvikle sykdommer i graviditeten. Å jeg begynner/har svangerskaps deprisjoner,slitt mye med deprisjoner før..Men,det er jo ikke noe jeg går rundt å forteller folk.Bare legen og kjærsten min som vet det,å sånn vil jeg at det skal forbli. Men,føler at sliten å trøtt er for liten grunnlag til å være sykemeldt på..Hva skal jeg si når folk spør?? Takker for svar!!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 si at du har bekkenløsning da vel!! og så bare går du litt rart foran de teite folka som skal bry seg
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Forstår godt at det er vanskelig når folk spør, og egentlig har ingen noe med det! Bare si at du har fått beskjed av legen om å ta det veldig med ro, fordi du har hatt sterke kynnere.....eller blødninger etc.....da holder folk stort sett kjeft.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Jeg er der selv nå. Ble sm i uke 23 pga depresjon og utbrenthet. Dette er ikke en diagnose jeg forteller andre enn de aller aller nærmeste. Når folk spør, forteller jeg bare at kroppen sa stopp og at legen forbyr meg å gå på jobb. Legger kanskje til at blodtrykket og pulsen er for høy, og at jeg derfor ikke takler stress osv som det lett blir på jobben min. Forteller gjerne også at det har vært mange komplikasjoner i sv. skapet som blødninger og vonde kynnere, og at jeg derfor må ta det helt med ro. I tillegg har bekkenet begynt å krangle, og jeg vagger gjerne litt ekstra når jeg er ute blant folk. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 jeg skjønner deg godt jeg. enig med de andre her også. ingen som har noe md hvorfor man er sykmeldt, så bare å si bekkenløsning så er det ingen som spør noe mer. jeg er ikke sykmeldt selv, men har veldig lyst til det av samme grunner som nevnes her. jeg er 23 uker og helt utslitt. trøtt og ingen overskudd til noen ting. gråter mye og føler "hjemmearbeidet" som et press som henger over meg og sliter med depressive tanker. skal til legen min på kontroll i morgen men vet ikke hva jeg skal si for at han skal gi meg en sykmelding. er redd for å få den "man er ikke syk fordi man er gravid" kommentaren slengt tilbake. men vet ikke hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke kan få mulighet til å ta hverdagen litt mer med ro.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Takk for svar alle sammen:) Ja,er jo sant,ingen som har noe med hvorfor jeg er sykemeldt. Håper det ordner seg for dere som sliter med det samme,har dere like forståelig lege som meg så er det bare å fortelle rett ut hvordan dere føler dere!! Jeg er ikke av den typen som åpner meg lett om problemene mine,men jeg måtte bare fortelle legen min om det,å hun forsto meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå