eplestein Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Hei alle sammen... Er 37 år (38 år når babyen kommer) er i uke 13, skal til ultralyd. Er så livredd at de skal se noe som er galt - dødt, missdannalser, osv. er så redd ....så redd.... Er det noen som har vært på en slik ultralyd, kanskje jeg må også gjøre en innvendig ultralyd - hjelp...erfaringer?........ Siden jeg ikke er 38 år før etter fødselen må jeg betale det selv, er det en mulighet til at jeg kan få tilbake pengene? ....
SannaMor Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Heisan!! Det går sikkert bra skal du se Men merkelig at du ikke fikk dekket en tidlig ultralyd?? Gjör som jeg: jeg fortalte at jeg hadde en venninde som hadde fått en beibi med Downs, og at jeg var svärt plaget med drömmer og angst for dette. Vips, så ble jeg sendt til ultralyd på sykehuset for å gjöre en ultralyd med en estimering av om jeg var i risikogruppen for Downs. Lykke til og gled deg
Gjest Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Tror det er helt vanlig å være bekymret! Men i de aller fleste tilfeller går det jo bra Har du bestilt time til ultrlayd hos en privat lege selv? Har du prøvd å spørre fastlegen din om å få henvisning til tidlig ul på sykehuset?
eplestein Skrevet 7. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2008 Hei hei... Takk for svar...tenkte ikke så mye over det første gang jeg var hos legen min. Siden jeg må ta denne ultralyden før uke 13+6 dager må jeg komme til raskt. På legekontoret (snakket med en legesekretær) anbefalte de å bestille privat slik at jeg kan komme raskt til, skal snakke med legen min i ettertid om det er mulig å søke om å få pengene tilbake - er det frekt?
sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Tja.... personlig ville ikke jeg prøvd å få noe refundert..men, vi er forskjellige alle sammen, så gjør det du synes er riktig :-) Det er så absolutt verdt pengene da. Jeg var selv på ul på privat klinikk siden jeg var bekymret, men jeg gadd ikke prøve å ta det gjennom fastlegen, siden jeg uansett ville ha ultrlyd, koste hva det koste vil Dette er mitt 2 barn
eplestein Skrevet 10. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2008 Tror ikke vi bryr oss så mye om det, kjære Vi var småspente/-nervøse før vi kom inn, men fikk svaret vi ønsket på det viktigste spørsmålet vårt: Ser alt ut slik det skal? Svar: Ja At det kun var én inn i der, var vel egentlig også greit. Det hadde blitt en del praktiske utfordringer om det var flere. For meg så det ganske åpenbart ut at det blir vår tredje gutt. Det var i hvert fall noe "greier" der inn i mellom. Hun som styrte ultralydshowet kunne imidlertid ikke fastslå det, så da får vi vel vente til den vanlige ultralyden med å få det det endelige svaret. Viktig for far å få med seg noe slikt. Mor kjenner det på kroppen hele veien, men uansett hvor mye en far tror han har forstått det, blir det langt mer virkelig når han ser et lite bankende minihjerte åpenbare seg på skjermen. eplestilk
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Jeg må bare si dette at det er veldig strenge regler for analyse av downs.. Og privatpraktiserende leger har ikke lov til å gjøre dette.. Vet at det blir gjort noen plasser likevel da det er svært enkelt å finne ut. Men de har jo ikke lov! Dette fikk jeg vite da jeg var på tidlig ul. Og fikk det bekreftet fra godmorgen norge dagen etter at de ikke har lov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå