Jaris Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jeg har en datter men har med tid og stunder lyst på flere barn. Kanskje tre/fire hvis min samboer ikke får kalde føtter:) Lurer på hvordan dere bor og om barna deler rom? Er det tøft økonomisk?
Trollkatt Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Jeg har to barn og venter tredjemann. Vi bor i rekkehus på 110 kvadrat, og har barna på hvert sitt rom nå. Når tredje er stor nok til å flytte på eget rom, kommer sannsynligvis de to største til å dele rom, med mindre vi får råd til å bygge ut. Men de har lyst til å dele rom, så vi kommer nok til å prøve uansett. De er gutt og jente, så det er vel begrenset hvor lenge de kan dele rom, men noen år skal gå greit. Økonomisk merker vi ikke så stor forskjell på en og to, ettersom vi hadde vogn, seng osv fra før. Må jo handle en del nye klær, siden de er forskjellig kjønn, men vi får veldig mye og.
3små-snart4barnsmor Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Har to barn. Venter mitt tredje.. Bor i et hus som vi kjøpte nå i våras. Jenta mi er 5 og gutten min er 3 og dem har hversitt rom. Hvor tøft det blir ekonomiskt , blir vel litt hvordan man selv gjør det til. Vi har valgt å kjøpe et hus utenfor byen, for å slippe betale store summer med leie for en knøttliten leilighet inne i byen. Her ute har vi ikke bare større plass å bo på, billigere i mndn men også så tørr jeg vel slippe ut mine onger for å leke. Uten og bekymre meg over at det er tung trafikk rett utenfor døra. Nå har vi et stort hus som vi fikk billigt og betaler mye mindre i mnd på det enn å bo mitt inne i byen. Beror vel litt på hvordan ens livstil egentlig er. Skal man alltid ha den seneste og nyeste og samtidigt ha mange barn så må du nesten ha 2 faste ordentlige inntekter.
gutteklubben grei Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Har tre gutter, de to elste deler soverom , så har de et eget lekerom. Klart er dette lettere når alle er av samme kjønn, jenter og gutter har jo ofte ulike leker..Det anbefales faktisk å ha soverom og lekerom separat pga at det blir mye støv av sengetøy.. Når den yngste blir eldre har vi tenkt at han også skal sove på samme rom... Vi får se hvordan det går med legging m.m. Nå fungerer det i alle fall fint. Klær, sko og sportsutstyr arver de av hverandre, sliter jo ikke så mye på klærne når de er små synes jeg så det er ikke mye som har blitt "utbrukt". Vogner har jeg brukt samme til de to første, unnet meg en ny nå til sistemann (?).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå