Gå til innhold

Første dag i bhg... :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pakket med meg tre barn, en i vogn og to på beina, også gikk vi de 100 metrene til barnehagen. Jeg har gledet meg sånn til denne dagen. Gledet meg til å se alle de voksne igjen, gledet meg til å få et trygt og flott sted å levere lille jenta mi, og gledet meg til at hun skal få etablere sine egne små ting i livet, som ikke nødvendigvis er styrt av meg og mitt... og det ble koselig!

Alle var der og alle var som før... dritgreijenta hadde følge av en storebror som visst hvor ting var, hun fikk oppleve at de voksne er glad i dritgreigutten, og at de er glad i meg... hun har rett og slett hatt en usedvanlig trygg og fin start på bhg livet. På mandag tror jeg at jeg til og med kanskje går meg en tur for hun lekte jo alene hele tiden. hun snakket ikke til meg, hun holdt meg på låret en gang, og resten fikset hun helt fint selv. hurra for gode barnehager, og hurra for at vi har kommet hjem igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjempeflott, da! Det finnes ikke noe bedre enn trygge storebrødre som vet hvor alt er og kan inspirere en liten søster til å være like trygg.

veldig kjekt når du har så godt forhold til barnahagen og ser med en gang at jenten kommer å ha det kjmpebra der! og så bare 100 meter borte, da!

Skrevet

mm... alt føles nesten litt juks ;-)

Skrevet

Kuks er det jo ikke, nytt barnehagebarn som hun er!

Deilig med barnehagen rett bort i veien, praktisk på alle områder hvis ungen trives og ikke finner på å gå hjem selv. Så bra du er glad for å ha kommet hjem. Det er fint med flytting som gleder alle, fra innerst til ytterst :o)

Skrevet

Så flott at starten ble sånn! Hipp hurra for flytting og barnehage og alt som er verdt å rope HURRA for!!!

Skrevet

Åh, det er så deilig å være kjent fra før i barnehagen altså.

Så fint at hun føler seg trygg og ivaretatt. Da har jo du det fint også, ikke sant?

Skrevet

helt sant, det er akurat fint jeg har det. da jeg skulle "kjøre inn" dritgreigutten så gjorde det så vondt i sjelen... jeg hata det. ingen kunne vel kose med han sånn som jeg, ogg tenk om de glemte bleiene og maten og kosen og smokken og soving og og og og og.... nå kjenner jeg at alt er bare fint, og at jeg gleder meg til noen timer med litt roligere tempo midt på dagen.

:-)

Skrevet

Lille Smulte skal også begynne i samme barnehage som storebror, og det er jeg veldig glad for. Hun begynner i samme småbarnsavdeling som han gikk i, og dessuten har storebror ett år igjen i barnehagen.

Så jeg snakker daglig med de ansatte på småbarnsavdelingen, og Smulte begynner å bli litt kjent med ansiktene deres.

Det kjennes trygt at hun skal begynne om et par mnd.

Skrevet

Så flott at du følte deg trygg og fornøyd med starten i barnehagen.

Dritgreijenta kommer garantert til kose seg med alle de andre ungene, og de fine hyggelige damene...

Skrevet

Åååååå så deilig det er med en barnehage der alle gleder seg over situasjonen :)

Håper snuppa koser seg og at du får litt egentid på formiddagen.

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...