91 Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jeg har allerede en på 8 mnd men skal begynne å prøve på nr 2 til høsten nå
Anonym bruker Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 er ikke det uhorvelig tidlig? burde du ikke skaffe deg utdannelse og ett bedre grunnlag for å skape familie først? bare en tanke... du er jo ikke en gang myndig ennå. og hvordan forsørge barn når man ikke har utdannelse, og er bare 16 år?? du er jo egentlig ikke voksen ennå, bare en unge sjøl :/ jeg syns dette høres trist ut...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Godt å få barna tett da, slik at man blir "ferdig" med den tiden, og kan konsentrere seg om studier og jobb senere... Lykke til tøffe deg =)
Gjest Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Wow kom innom dette forum ved å trykk feil, men må bare si at jeg er imponert. Ikke bry deg om resten av verden, ihvertfall ikke de som er negative pga alder. Go girl, jeg er selv 38! Tar av meg hatten og ønsker deg og dine alt godt!
91 Skrevet 15. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2008 takk. tror kansje vil flytter over til prøvere snart. Vi jo bare at sønnen min skal få søsken litt tett:) Nå har eg jo allerede et barn så å få barn nr 2 er ikke det samme fler jeg:) Tar ut spiralen på mandag
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #6 Skrevet 23. august 2008 Ønsker deg lykke til jeg Utdannelse kan man jo alltid ta senere:) Synes du er litt ung da men da har du ihvertfall energi til å ta det av barna dine
Anonym bruker Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Det er absolutt ikke uhorvelig tett!! Kos deg, håper spiren sitter kjapt! Jeg skal selv ha mine med max 2 års mellomrom:)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #8 Skrevet 25. august 2008 Det står ikke uhorvelig tett, det står uhorvelig tidlig, herregud hun er bare 16 år... hvor mange klarer å holde sammen som partnere fra de er 16 år liksom..? Nei dette kan jeg ikke fatte og begripe at skal gå bra! Lykke til, det kommer du til å trenge! "Ta utdannelse senere"... som om det er så enkelt med små barn i huset,, man skal jo ha noe å leve av i mens også...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 Synes faktisk det ikke høres så dumt ut jeg. Hun har jo allerede 1 og om hun får en til nå så får iallefall førstemann jevnaldrende søsken som h*n kommer til å ha glede av. Om hun skal vente til hun er ferdig utdannet kommer det jo til å bli ganske så stor aldersforskjell på søskene. Og ja, det går fint ann å studere med barn. Jeg har en sønn og holder på med min mastergrad. Ok ikke er jeg den eneste heller. Om man vil nok er det meste mulig. U go girl, dette kommer til å gå bra. Vil ikke si at det nødvendigvis blir lett, men med ståpåvilje kommer du akkurat så langt du selv ønsker!
-*ønsketid*- Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Det er faktisk noen som klarer å holde sammen fra de er 16, min mor og far er levende bevis på det Min mor møtte min far når hun var 13. Så det er ikke umulig hvertfall
Anonym bruker Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 Ja men fikk de barn da de var 16 de da? Det kan vel kanskje ikke sammenlignes hvis de ikke gjorde det...
stinemor87 Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 Svært til negativitet da.. Helt enig at det var veldig tidlig og to stykker i en alder av 17 (når hun blir det altså) er jo ganske utrolig.. Men nå har hun da hatt et barn i 8mnd allerede og jeg er helt overbevist om at hun vet akkurat hva det innebærer. Man klarer det man vil klare mener nå jeg, men selvfølgelig er det jo best å ha ting som utdanning osv i boks først. Når det gjelder om de som par klarer å holde sammen er vel det deres sak og ikke din.. Mange som finner sin store kjærlighet i ung alder, og hvis det ikke skulle gå bra tror jeg nok at hun kan ansvar for sitt eget liv.. Lykke til sier jeg bare:) Gleder meg selv til jeg skal begynne å prøve, litt over ett år til:) (Jeg har fagbrev og driver på en bachelorutdanning nå forresten... Hvis du skulle lure anonym)
Gjest Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Ja, lykke til, HI! Det er synd denne trenden blant kvinner nå hvor mange venter til det blir for sent å få barn! Selv er jeg 31, og skal til med IVF, har ingen barn fra før. Jeg skulle mye heller fått to barn før jeg var 18 enn å sitte i denne situasjonen! Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #15 Skrevet 6. oktober 2008 Får håpe det. Så klart bør man ikke vente til man er 40 med å få barn, men nå er det stooor forskjell på å være 16 og å være 40. En 16åring er ett barn. Når du en gang blir voksen HI kommer du til å skjønne.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #16 Skrevet 9. oktober 2008 Det er mange dømmende a4-mennesker her, merker jeg. Jeg er selv 19 år og er gravid med min kjæreste på 30 som jeg har vært sammen med siden jeg var 15. Føler ikke at jeg var sååå umoden som 16åring som folk her mener 16åringer er. Kunne sikkert klart å få baby da, men for meg personlig passet det bedre nå når jeg ble ferdig med vidregående. Jeg synes folk skal gjøre som dem vil. Hvis naturen mener at man er for ung til å få barn når man er 16, så ville man vel ikke blitt kjønnsmoden før man var 25. Er nå min mening. Stå på med å leve slik du ønsker, trådstarter!
nygift87 Skrevet 11. oktober 2008 #17 Skrevet 11. oktober 2008 Hummm blir jo litt oppgitt over denne "anonyme" som snakker som om hun/han skulle kjenne deg. Sikker på at det fins mange 16 åringer som er mer voksene en di på 30. Selv er jeg 21 og verdt sammen min kjære som nå er min mann siden jeg vi var 14. Han er å 21. Så jo det er MULIG å holde sammen. Det krever sitt men er så syyyykt verdt det:o) Vi er i gang for å prøve å få en baby nå og stortrives med det. Blir provosert over mennesker som uttaler seg om ting de ikke har PÆIL på. Stå på å lykke til med alt ) Kanksje vi ses på "bli grvaid"? Du er tøff
maria isabell Skrevet 14. oktober 2008 #18 Skrevet 14. oktober 2008 en vet aldri om forholdet holder uansett alder..tenk hvor koselig for ungene å være søsken i stedet for 2 enebarn:) utdanning kan en ta seinere:) jobb får en alltid:) en 16 åring kan være svært moden for alderen:)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #19 Skrevet 14. oktober 2008 "Jobb får en alltid" faktisk... det er ihvertfall ikke noe å støtte seg til. Det er faktisk ikke så enkelt å finne seg jobb i realiteten som det man tror når man er 16 år....
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #20 Skrevet 14. oktober 2008 SELVFØLGELIG vet man ikke om ett forhold holder, uansett alder, men hvis man skal se realistisk på det så er vel en 20 åring mye mer moden og vet hvem han/hun er og hva han/hun står for, enn en 16åring? Det er faktisk ikke til å stikke under en stol. JA det finnes unntak, det vil det alltid gjøre. Og kanskje denne 16 åringen det er snakk om her er unntaket.Men det de over her nok prøver å få fram er vel at det er jo enklere å få ett forhold til å fungere når man ikke har fått barn sammen, det er jo når barna kommer at de virkelige prøvelsene starter.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #21 Skrevet 25. oktober 2008 Hei! Syns du er kjempe tøff som vil få nr. 2 i en alder av 16 år. Det er temmelig irriterende å høre på de som skal kritisere og være negative, og tro at unge mødre er dårligere mødre fordi de ikke har en utdanning og at en ikke kan være sikker på om forholdet til kjæresten holder. Det kan man faktisk ikke være sikker på om man har vært gift i 10 år heller. Man har ingen automatisk garanti selv om man har vært sammen eller gift i flere år! Jeg ser mange fordeler med å være en ung mor. Mennesker har forskjellige prioriteringer, HELDIGVIS :-) Selv om man er "voksen", hvilken som helst alder man mener voksen tilhører, er man ikke automatisk en bedre mor! Lev livet mens man kan, hvorfor vente! Hvilken tid er den "rette" tiden og få barn på?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2008 #22 Skrevet 3. november 2008 Jeg har aldri sagt at hun er en dårligere mor pga alderen, er dere helt teite alle sammen?? kan dere ikke lese?? Det handler vel heller om hva slags kår man vil at ungen skal vokse opp i, vil man ikke helst kunne forsørge barna sine da?? Eller er det bare jeg som synes det er kjekt å klare seg sjøl og ikke ligge samfunnet til last?
PogT med septemberprins :o) Skrevet 26. november 2008 #23 Skrevet 26. november 2008 Det er tøfft å bli gravid og få barn som 16 åring, og det er også fint og få to tette barn, men likevel er jeg selv noe skeptisk, selvsagt lever jeg ikke ditt liv, så jeg har egentlig ikke så mye og si, men klarer ikke å la være. Selvsagt er man forskjellige i modenhet og om forholdet kommer til og vare er heller ingen garanti. Synes likevel det er større sannsynlighet for at forhold man har gått inn i en stund etter ungdomsskolealder har større sjanser for å holde. Man utvikler seg utrolig fra man er 15 til man er inne i 20 årene. Jeg er selv ett eksempel på at det kan holde, da jeg i 8 år har vært sammen med min kjære som jeg traff som 15 åring, men vi har utviklet oss sammen, og er av de få i min omgangskrets som holder sammen enda etter å ha funnet hverandre tidlig.. Utdanning kan man alltids ta senere er det mange som sier, men hvordan er det å begynne på utdannelse med to små barn. Det er nok utrolig tøfft, jeg sier ikke at det ikke går, men er overbevisst at mange har latt utdanningsdrømmen svinne siden det ble for mye for dem. Det jeg likevel lurer mest på er hvordan en 16 åring kan ha økonomi til å få det til? Jeg har selv ventet til nå med å begynne prøving (er 23), mest av alt på grunn av min økonomiske situasjon. Skal man ha barn skal man også ha økonomi til å forsørge det! Selvsagt hadde jeg nok greit det med støtte av lånekassa under utdanning, men har også hus som skal betales ned. Uansett ønsker jeg deg lykke til med valget du har tatt/skal ta. Tenk det nøye igjennom, diskuter med barnefaren, og ha familien din i ryggen. Som så ung "tobarnsmor"vil du trenge god støtte fra dine nærmeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå