Gjest Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jeg ser på Navs sider at 6 av 10 fedre tar ut 6 uker eller mer i pappapermisjon. Jeg synes det var utrolig lite? Det må bety at 4 av 10 par har kortere foreldrepermisjon enn de kunne hatt, for de ukene far ikke tar ut, mister man jo. Kjenner dere par som ikke bruker permisjonen de har rett til?
silje-Thea 010108;) Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 far her i huset har ikke vært hjemme men tatt ukene på papiret... han har jobbet utenom slik at jeg får lønn de ukene...
Flode Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Det er ikke alle som kan ta permisjonen uansett, av flere grunner. F.eks. studenter, selvstendig næringsdrivende osv. Det er også urettferdige lønnsregler som gjør at mange taper masse penger på at menn er hjemme med barn. Det mest urettferdige er kanskje at man mister ukene far ikke bruker, selv om man godt kan forstå hvorfor...)
wirre;o) Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 vi har ikke tatt ut fars rett til permisjon og fikk heller ikke overført de, tiltross for at han driver ett lite firma som går konk om han er borte seks uker. Det han klarte å ta ut var fjorten dager, men det var inkludert ferien hans..hihi. så han var hjemme i hele fjorten dager det første året lillewirre levde.. livet er herlig! Det som jo er teitest er at det ikke utvises skjønn ved fordeling av permisjon.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Pappa'n her fikk ikke tatt permisjon pga nystartet firma og han er eneste ansatt, da hadde han ikke fått rare pengene. Men han har tatt fri i ny og ne, så selv om det blir ubetalt så er det jo tid med vesla.
sannamin* Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 det syntes jeg virket lite... men kan som sagt tidl er i innlegg være ulike årsaker til det.. For min del kunne Mannen i huset her vært i lengre permisjon, hadde ikke gjort meg noe. Tror det bare er sundt. han skal snart ha pappa perm og han gleder seg til det:)
___ Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 De aller fleste selvstendig næringsdrivende kan ta ut permisjonen om de vil. Den trenger ikke å være sammenhengende. I steden kan man ta for eksempel en dag i uka eller to halve! Hvordan tror dere mødre som er selvstendig næringsdrivende gjør det? Det går ann, men jeg skal inrømme at det er litt vanskeligere enn for de som har fast jobb.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Min mann har ikke tatt ut 6 uker permisjon. Han er selvstendig næringsdrivend og tar noen dager innimellom.Har ikke mulighet til å ta uker sammenhengende. Tar ut noen dager når det er stille i byggebransjen. men på papiret har han permisjon. Så får jo lønn for den perioden. Ikke alle som har samme mulighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå