Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gift i 5 år, og sammen i 7. Nå er vi veldig spent på denne berømte syvårskrisa. Men kommer den når man har vært sammen i syv år, eller når man har vært gift i syv år? Kanskje vi må vente to år til?

Hehe, jeg vet jo at dette bare er tull, men er det noen som faktisk har opplevd denne krisa? Må jo komme fra et sted.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et vennepar av meg gjorde det slutt når de nådde 7årskrisa... Da hadde de vært sammen i syv år. Nå har jeg og samboeren vært sammen i syv år og alt er som før... Det går nå litt opp og ned i perioder, men tror ikke antall år har noe å si, men det som skjer i livet rundt oss. Nå er jo jeg gravid og er ekstra harmonisk, og mannen ekstra omtenksom så det er jo flott:) Men når babyen kommer å våkenettene blir mange, så kanskje forholdet går litt nedover?

Skrevet

Vi har vært sammen i 16 år. Kan ikke si at vi har hatt noen 7-årskrise eller noen annen krise heller. Ting går alltid litt opp og ned, men ikke noen krise. (Man ligger som man reder)

Skrevet

Jeg og eksen kødda alltid med denne 7 års krisa... og jommen fant han seg ei ungjente og gikk fra meg etter 7 år!! Hmmm... men det var vel tilfeldig:-)

Skrevet

Jeg og mannen min feiret 7 års bryllupsdag i fjor sommer, og det året var definitivt et av de tøffeste årene vi har hatt ilag. Det endte t.o.m. opp med at han flyttet ut i 2 dager. Heldigvis varte ikke bruddet så lenge. Men det var et ganske tøfft år. I år har vi feiret 8 års bryllupsdag, og ting har gått roligere for seg.

Har også et vennepar som hadde vært ilag i 7 år i fjor, og da gikk de fra hverandre. De er ikke sammen mere.

Jeg har hørt fra MANGE at 7 års krisa har rammet. Så det er nok noe i det, selv om det høres rart ut. Kanskje det bare er tilfeldigheter for alle? ;-)

Skrevet

Jeg tror 7-årskrisa er en overdrevet greie.

Kjenner ingen som har merket noe til dette, og hvorfor skal det være 7 år?

Skrevet

7 er et tall som ofte går igjen i naturen og ellers i samfunnet.

Det sies at alle celler i kroppen er byttet ut i løpet av en 7 års syklus, verdens situasjonen går i samme syklus- f. eks økonomi. Så det skulle ikke være så unaturlig at det finnes en 7 årskrise for samlivet mellom to mennesker heller.

Bare litt filosofi i seine nattestimer ;-)

Skrevet

Den berømte 7 års krisa ja.. Men er jo noen som maser om denne 5 års krisa også.. Mange jeg kjenner som har brutt forholdet sitt da.. Jeg og sambo har nå vært sammen i 5 år, ikke opplevd noen krise i år.. Faktisk tvert i mot og forlovet oss... Så her er ikke 5 år noen krise, blir egentlig bare enda mer knytta til hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...