Gjest Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Hva går barna deres med til og fra barnehagen da? Vi har bare ett sett fordi når jeg henter ungene så går de jo f.eks i regntøyet/dressen og da har de jo bare på seg det på veien hjem, i bilen, så tar vi det av hjemme og da på igjen neste morgen når vi skal til barnehagen, evt de bærer regnbuksen sin utenom og har bare på regnjakken. Tenker, de må jo uansett ha noe på seg på vei ned til/opp fra barnehagen?
urigeller Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Vi tar barna med inn i barnehagen og skifter før vi drar hjem. Går de i regntøy/dress ved henting, skifter vi til bukse og jakke. Skifter også skotøy, fra støvler til sko.
Gjest Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 vi bruker jakke frem og tilbake.. kjører bil så det er ikke lange veien fra bhg til bilen og visa verca.. men hender og jeg tar henne med hjem i det hun har på når jeg henter henne ute, men da tar jeg det med tilbake neste dag i en pose..
Gjest Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Oi, orker du det hver dag? *imponert* Er ikke det veldig stress da? Jeg har måtte gjøre det noen få ganger når vi har skullet rett i besøk el og det tar jo 10-15 minutter å få byttet på alle tre ungene og jeg selv er gjennomsvett etterpå, hehe...
pandabjørn Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 min gutt har aldri med regntøyet hjem, han går i genser og bukse til og fra bhg nå er vi så heldig å fått et regnsett av min venninne som vi kan bruke om det regner i helga.....men det er skjelden vi er ute når det regner her hjemme... må sies at pappan henter han når han kommer fra jobben og da kjører han bil
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Jeg har ikke to sett av alt, men skifter på henne før vi drar hjem. Hentes som regel i bil og jeg har ikke lyst å ha det møkkete regntøyet/dressen i setet hennes i bilen ;o) Så vi skifter til vanlig jakke og sko/støvler i bhg og lar greiene henge igjen der til dagen etter såfremt det ikke er helg eller vi skal noe spesielt..
Stratos med 3 barn Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Vet ikke om jeg ikke helt forsto spørsmålet ditt jeg, men vi gjør som deg vi. Ett sett henger da igjen i bhg. De har 2 av alt i bhg fordi de må ha tørre skift.
Kamomille Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Jeg setter aldri ungene i bilen i skitten og vått regntøy eller dresser. Hvis de er ute når vi henter, går vi inn i garderoben og skifter. Henger opp våte dresser eller regntøy og sko til tørk, vansker skitne hender og ansikt og tar på jakke/bukse. Må være utrolig klamt og ekkelt for ungene å sitte i vått og skittent tøy i bilen? For ikke å snakke om hvordan ilstolene må se ut.....
Gjest Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Synes det er greit å ha to sett....enkelt og greit. :-) To sett å slite på også da....hun yngste arver jo av storesøster i tillegg....
Gjest Skrevet 7. august 2008 #10 Skrevet 7. august 2008 Det jeg mente var mer at vis du kommer og henter, det pissregner ute og ungen din går i fullt regnklær-utstyr, hvorfor ikke bare ta med ungen i de klærene og så ta dem av hjemme for ungen må jo uansett ha noe på seg på vei til/fra bilen? Eller må de ikke det, og om hva har de evt på seg da? :-) For meg virker det som enormt mye stress å skulle bytte klær på ungen hver dag ved henting, men vi er vel ulike :-)
Gjest Skrevet 7. august 2008 #11 Skrevet 7. august 2008 Dessuten så vil jeg ikke ha skittne støvler og klær i nye fine bilen....så uansett så skal det skiftes før vi drar hjem.... ;-)
Stratos med 3 barn Skrevet 7. august 2008 #12 Skrevet 7. august 2008 Bilstolene våre er så rene og pene atte Man drar bare av alt møkkatøyet bak i bagasjerommet og setter det på igjen etterpå. Ungene vil da være ute etter bhg også? Det gjør i hvertfall mine! Og det beste av alt, de kan stille med rene klær i bhg dagen etter
Stratos med 3 barn Skrevet 7. august 2008 #13 Skrevet 7. august 2008 Bytter ikke jeg heller. Bare setter de i bagasjen og skreller møkkatøyet av. Hjemme setter jeg det på igjen for da vil de være ute å leke til middagen er på bordet
Gjest Skrevet 7. august 2008 #14 Skrevet 7. august 2008 Åner jo opp jakkene/dressene, og det er bare snakk om 10-15 minutter i vårt tilfelle. Tror ikke det er så ille, de klager i hvertfall ikke, hehe... Vi gjør akkurat det samme som dere egentlig, men venter til vi kommer hjem. Bilstolene våres er ikke så veldig skitne egentlig ;-)
Kamomille Skrevet 7. august 2008 #15 Skrevet 7. august 2008 Mulig deres barn er mer rene enn mine da:) I regnvær skulle man tro at de suller seg i søla. Iallfall liker de godt å sitte i sangkassa eller grave i søledammer. Og da ser de virkelig ikke ut:) Ville absolutt ikke satt de sånn i bilstolene. Hva om vi neste dag skulle ut i penklær?
manonym Skrevet 7. august 2008 #16 Skrevet 7. august 2008 Vi har kun 1 sett som henger i barnehagen, men gutten vår er så liten enda at han ikke er ute å leker alene, har derfor ikke så stort behov for regntøy hjemme Jakke og sko til barnehagen, og bytter til det når vi henter han. Setter ikke en våt og skitten unge inn i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå