noje Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Har tenkt å fly rundt svangerskapsuke 32. Tar vi en risiko når vi flyr siden de er så strenge på det? Turen tar jo bare en time! Noen som vet noe om dette?
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Man kan vel fly opptil 3 uker før fødsel (kan nok variere litt med flyselskap), selv fløy jeg i uke 35. Går nok helt greit, siden det er en kort tur.
Snart mamma til to. ~FØDEKLAR~ Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Ser det er 4 uker før termin som er "grensen", ikke tre som jeg trodde. Beklager. Kan nok være lurt å ha med en legeattest og bekreftelse på termin også.
Løvemor77 Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 En flytur på en time går helt greit siden flyet da ikke vil fly i stor høyde. Det er helst de lange flyturene, f.eks. mellom kontinenter, hvor flyet er i stor høyde over lenger tid at risikoen for blodforgiftning og komplikasjoner øker. En så kort flyvning som du skal på, går nok helt problemfritt! Men kan nok være lurt å ha med svangerskapspapirer i fall noen skulle spørre hvor langt på vei du er. God tur fra flyvertinnen som ikke har født ennå men allerede savner jobben sin fordi hun ikke har fått lov å jobbe i luften siden januar.
Miss Misantrop Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 Kabintrykket vil stortsett altid være rundt 8000 fot. Om man flyr til GC eller til Australia. Så det er antall timer som er det du må ta med i risikovurderingen din. Er selv ikke bekymret for å fly nærme termin... God tur.
har 2, venter aprilbaby:) Skrevet 8. august 2008 #6 Skrevet 8. august 2008 Jeg skal fly i uke 10 ca men tror ikke det er noe problem. Jeg har flydd i begge de to andre svangerskapene mine å. Gått bra hver gang.
Nummer tre <3 Skrevet 8. august 2008 #7 Skrevet 8. august 2008 det er vel risikoen for fødsel på reiesen som gjør at flyselskapene har disse reglene på slutten av svangerskapet.. Har aldri hørt at det er farlig for fosteret å fly..
Gjest Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 Hei Jeg fløy til og fra Riga forrige helg (var da uke 28). Gikk kjempe fint, men kan være godt å strekke litt på bena underveis. Husk å ta med helsekortet ditt- alltid greitt å ha med. Fløy i mitt forrige svangerskap også- og alt gikk bra God tur!
smilan Skrevet 8. august 2008 #9 Skrevet 8. august 2008 Spurte legen nå da jeg var der, ho sa inntil en mnd før terminen. (om det var et normalt svangerskap da) Men egentlig kom det ann på flyselskapet, sa en må egentlig høre med de.. Jeg flyr annenhver mnd til bf, har ikke sjekka med norwegian ennå, men si gjerne fra om du hører noe.. Lykke til med turen, hvor den nå går....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå