Gå til innhold

Hæ? Var ikke dette teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En elektriker skulle henge opp to lampetter for oss i går.

Og så la han ledningen horisontalt, gra lampetten, bortover midt på veggen, og derfra ned i hjørnet og langs listen.

Jeg synes det så helt dustete ut, men han klarte ikke å ta det vekk igjen uten å lage store merker i tapeten, så det måtte bare være sånn.

Nå er jeg ganske irritert over at han ikke kunne ha spurt meg først, jeg satt jo i rommet ved siden av mens han holdt på.

Nå ser det kjemperart ut.

Jeg har ihvertfall aldri sett noen andre ha ledningene sånn - har dere? Er det egentlig veldig vanlig, kanskje?

Hrmpf!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ledningen rett bort på veggen? Høres jo helt merkelig ut...

Hadde klaget, tror jeg.

Skrevet

går ledningen midt på veggen??

Da hadde jeg klaget ja. Det er vel vanlig at de går langs gulv- eller taklister.

Skrevet

Altså ledninga rett bortover veggen fra lampa? Høres ikke mye pent ut nei, sikker på at han kan det han driver med? Jeg hadde forlangt at firmaet retta opp, og fiksa veggen også om det skulle bli erker.

Skrevet

Ja, det ser helt teit ut. Men jeg sto jo der og sa at han måtte endre så de kom nedover. Han skulle prøve, men da så han at tapeten ble revet i strykker, så da sa vi OK at det bare fikk være sånn.

Så det blir jo kanskje litt dumt å klage nå.

Jeg skjønner ikke at han kunne bare gjøre det sånn heller, for han bør jo ha erfaring med sånt, siden det er jobben hans. Det var derfor jeg lurte på om dette egentlig var en helt vanlig måte å gjøre det på og at det bare var jeg som er helt ignorant.

Skrevet

Mmmmm...for merker!

Skrevet

Eneste plassen di kan ligge bortover, er hvis du har brystningspanel. At ledningen følger den...

Ring til firmaet og klag!!!!

Skrevet

Ja, får kanskje klage.

Mne jeg føler at det blir litt vanskelig siden vi sa at "OK, da, siden det ikke går an å endre, får den bare være sånn".

Men jeg er jo i min fulle rett til å klage uansett da.

Skrevet

Du har klagefrist på elektrikertjenester som men alt anna!!! Min far er elektrikker, og jeg husker han nevnte engang at man hadde en frist, usker ikke kor lenge. Ett år kanskje...

Skrevet

eh.. Var personen full? Unnskyld, men jeg flirer litt her nå. Det høres veldig teit ut, og hadde det vært min vegg hadde jeg vært direkte sur..

Skrevet

what?? Er oppvokst i elektrikerhjem og ikke en eneste gang, av alle de gangene jeg har vært med min far på jobb har jeg ALDRI sett at han har lagt en ledning på TVERS over en vegg. Alltid opp eller ned, alt etter hvor lampen er.

Det er (nesten) det verste jeg har hørt!

Skrevet

ps. kan jeg spørre hva firmaet heter? er det min far sitt firma så dør jeg.

Skrevet

KLAG!! Selv om du sa det var ok, så er du i din fulle rett til å klage. Herregud det går jo ikke an! Selv JEG (uten teknisk innsikt overhodet) hadde skjønt at det ikke skulle være sånn.

Ring firmaet med en gang å klag. Kan jo umulig være en autorisert elektriker det der... ?

Skrevet

Jeg husker ikke hva de heter. De holder til i Bergen.

Skrevet

Jo, det er et "ordentlig" autorisert firma, med logo og elektriker-bil og alt i orden. Han virker ikke sånn supersmart han elektrikern (har vært hos oss før), men han er da autorisert.

Skrevet

Hehe, er det her faren din holder til også?

De har hvite biler. Står noe med digital installasjon på dem, en reklame ...Det er det jeg husker her jeg sitter på kontoret.

Skrevet

pappa driver ett, mamma jobber i et annet....Hvite biler på begge to, ja...:/

Skrevet

ojoj. Hehe, men de har vel hvite bilder de fleste av dem. Skal sjekke i ettermiddag og ringe og klage.

Skrevet

øøøøøø... jeg er selv nesten utdannet elektriker og har i flere år jobbet sammen med elektrikere. Jeg har ALDRI hørt om noen som legger opp ledningen til lampetter sånn. Det normale er jo at ledningen går rett ned mot gulvet og langs etter gulvlisten og bort dit hvor den får strøm fra.

Ring firmaet han kommer fra. Dette er dems jobb og fikse opp i, UTEN at det blir merker på veggen.

Skrevet

Ja, det var jo sånn enhver normal person, g ihvertfall enhver elektriker ville legge ledningen? Jeg skjønte ingenting da jeg så hvordan han hadde lagt den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...