Gå til innhold

Bricanyl? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk bricanyl pga masse kynnere og de var redde det skulle bli prematur fødsel...

Har gått på de siden natt til mandag og noen timer etter jeg har tatt en tablett skjelver hele kroppen, blir helt gele! Har ikke krefter til å vri om en bruskork. Har hjertebank og skulle måle blodtrykket og pulsen min for moro skyld, pulsen var 150! Og jeg som bare har sittet i sofaen idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk også bricanyl.. men jeg brukte dem ikke. jeg fikk dem når jeg var innlagt på sykehuset

Men søskenbarnet mitt som er sykepleier sa at det ikke var bra å ta dem regelmessig (samme sa legen på sykehuset .da jeg konfronterte han .det er ikke normalt å ta bricanyl hjemme). tablettene øker pulsen til babyen og er derfor ikke helt bra. så man bør ta dem bare i nødstilfelle..

Skrevet

Hører så mye forskjellig, men legene vet vel hva de gjør? Jeg fikk beskjed om å ta en morgen og kveld. Skal på kontroll om halvannen uke så får vel ta de frem til da, men etter det har jeg virkelig ikke lyst til å ta de mer. Blir helt uvel.

Ringte føden nettopp for å høre om dette med høy puls, og det var helt normalt, men selvfølgelig veldig ekkelt og ubehagelig... Fikk beskjed om å ta tablettene eller så måtte de sende meg til et annet sykehus for de tok ikke imot barn som ble født før uke 29...

Skrevet

Har selv brukt Bricanyl siden ca. uke 27. Har tatt dette 2 ganger daglig frem til uke 36 (samt at jeg har fått medisinsk behandling på sykehuset i uke 32/33). Skjønner at du ikke liker bivirkningene, men det er ikke uten grunn legene gir ut dette.

Dersom det i tillegg er fare for prematurfødsel (som det var hos meg), hadde jeg tatt medisinen og priset meg lykkelig for hver dag babyen holdt seg i magen.

Jeg har heldigvis kommet til uke 40 (har termin i morgen). Husk at graviditeten varer ikke for evig :-)) Ønsker deg masse lykke til :-)

Skrevet

Jeg har brukt Bricanyl, fungerte kjempebra! Jeg hadde helt klart fått en prematur fødsel uten den.. Jeg fikk hjertebank ja, men brukte de bare når jeg hadde mye kynnere spesielt på kvelden.

Selvfølgelig vet legene hva de driver med!

Skrevet

En får samme bivirkningen av bricanyl mot astma.. skjelver på hendene og blir gele ja.. høres kjent ut...

Skrevet

Det er jo helt normalt at for enkelte at Bricanyl får kraftig effekt på pulsen. Det er ikke i samme grad alle får den bivirkningen, den varierer fra individ til individ. Bricanylen får de glatte musklene i livmoren din til å slappe av- men de har motsatt effekt på hjertemuskelen for å si det litt enkeltt. Hvis du har orientert legen din om at du får denne kraftige reaksjonen av Bricanyl er det sikkert OK. Hvis ikke, skader det ikke med en tlf dit i morgen hvor du orienterer om de bivirkningene du har fått.

Uansett er det bedre for babyen at den holder seg der den skal vil jeg anta (slik som hun overfor her skrev)

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Ja det var visst fare for prematur fødsel dersom jeg ikke tar de så er jo nødt til å ta de. Kan leve med bivirkningene så lenge det ikke går utover den lille i magen.

Leste nettopp om en som hadde fått bricanyl, men det hadde ikke hjulpet. Hun hadde født barnet i uke 26 og han levde i 6 dager...

Er 27 uker i dag til deg som spurte om det :)

Merker jo enorm forandring på hvor mange kynnere jeg har nå i forhold til når jeg ikke tok bricanyl. Følte jeg gikk med de døgnet rundt, og etter jeg kunne telle 22 stk på halvannen time ble jeg jo bekymret.. Hadde vel 6 stk den korte halvtimen jeg fikk ctg.

Håper alt er bra når jeg skal på kontroll om en drøy uke hvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...