Prosjekt_baby84 Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Er det noen som har vært hos lege/ gynekolog for å sjekke litt og finne ut om systemet er i orden før prøvingen begynner for fullt? Jeg skal om et par uker, og jeg har en liste med spørsmål som jeg skal stille:) hehe... Her skal ting sjekkes ja. Tror jeg klarer å slappe av litt mer da.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Nei vet du hva, det finnes nå grenser.... Har jeg ikke blitt gravid innen ett år, DA kan man begynne å sjekke seg. Men du er tydeligvis sinnsykt desperat....
Anonym bruker Skrevet 8. august 2008 #3 Skrevet 8. august 2008 Det der svaret syns jeg vel igrunnen var noe unødvendig... Er vel ikke noe vits i å være ufin mot andre!? Vi forbereder oss på det største i livet på så mange forskjellige måter, og det er vel ikke noe som er mer riktig enn andre? Anyway.. poenget var.. Man trenger ikke være ufin mot andre
AO3 Skrevet 8. august 2008 #4 Skrevet 8. august 2008 Hei Jeg følte at jeg forberedt meg grundig før jeg begynte å prøve, men jeg gikk ikke så langt som at jeg gikk til lege/gyn... Da jeg startet å prøve var jeg i grunnen overbevist om at det bare *måtte* være noe feil med meg, og at det kom til å ta laaang tid å bli gravid bla-bla-bla... Jammen ble jeg ikke gravid på første forsøk! Sitter her med stor mage i uke 29 nå. For å være helt ærlig ser jeg ikke noe poeng i å begynne med masse undersøkelser før man begynner å prøve - selvsagt med mindre man har en reell mistanke om at noe kan være galt med den ene eller den andre parten. Nå vet jeg ikke hvor inngående testing du refererer til, men det er ganske mange tester som skal til før man virkelig kan si at "systemet er i orden" - og husk at mange barnløse faktisk er uforklarlig barnløse. Man har gjort alle tester i boka, og likevel finner man ikke ut hvorfor paret ikke blir gravide. Et annet spørsmål er jo om fastlegen din finner det bryet verdt å henvise til videre undersøkelser fordi dere har tenkt å begynne å prøve. Det er jo også et spørsmål om ressurser, like it or not. En GU, celleprøve + evt chlamydiatesting kan jo være en idé hvis det er lenge siden du tok celleprøve, men å begynne å gå videre med masse blodprøver og ultralyder etc etc - det ser jeg ikke poenget i. Kanskje får du den samme overraskelsen som jeg fikk - to blå streker før jeg egentlig hadde rukket å innstille meg mentalt på at vi faktisk var prøvere. Ikke ta sorgene på forskudd! Jeg kastet bort masse tid og energi på å bekymre meg - helt unødig. Til å begynne med kommer du langt med multivitamin + folat, et sunt kosthold og litt trening + regelmessig sex. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2008 #5 Skrevet 8. august 2008 JAAAA!!!!! skal tl gyneokolog neste uke.... jeg har ikke vært til gu på tre år og syns det er greit å vite at alt er sim det skal før jeg prøver. Mye jeg lurer på selv om jeg har vært gravid før og.... Syns herken det er desperat eller teit!
Prosjekt_baby84 Skrevet 11. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2008 Hva er greia med å svare sånn egentlig? Det er vel opp til hver enkelt hvordan man vil forberede seg. Mange leser bøker om det, surfer nettet, og noen går til legen. Det er ikke snakk om å sjekke om jeg er fruktbar eller ei, det er rett og slett bare å ta en liten prat med legen om hva man har i vente, og hvordan man best kan legge ting til rette. Det handler ikke om å være desperat i det hele tatt. Og til en annen gang, kan man ikke la vær å svare på innlegg om man skal legge an den tonen der? Det blir så innmari utrivelig. Stygt av deg, rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå