Gå til innhold

opp i vekt, normalt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på kontroll i går, uke 15+5, og jeg har ikke lagt på meg noe som helst! har ikke spist så mye siden jeg ble gravid, og det jeg har klart å spise har ikke bestandig vært like sunt, så jeg hadde regna med at jeg hadde gått opp i hvert fall et par kg. har kanskje tatt av meg samtidig som magen har vokst, så jeg ikke har merket det noe særlig? trodde man skulle ha lagt på seg litt til nå jeg :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når og hvor mye man legger på seg er helt individuelt. La ikke på meg før uke 18, da hadde kvalmen gått over og jeg fikk lyst på masse godt :)

Er helt normalt å ikke ha gått opp noe i uke 15\16, den lille i magen veier jo ikke noe særlig enda, og kanskje er du kvalm ol.

Kiloene kommer etterhvert som barnet vokser hvertfall.

Skrevet

Noen legger på seg andre går ned.. Vektoppgang bør ikke være mer enn et par kg ved utgangen av 4.mnd.. Jeg er 17 i dag og har gått ned. Ikke begynt å gå opp enda.. Kg kommer nok snart.. Eller ikke. Så lenge babyen har det bra og du har det bra så er det ingen fare...

Skrevet

At man kun bør legge på seg et par kilo er litt farlig å si, noen spinkle bør legge på seg mye mer for å gjøre kroppen klar for dette. Men det kommer som regel av seg selv bare man spiser riktig ;)

Skrevet

Dette er nok forskjellig fra person til person. Noen har også høyere forbrenning enn andre. Jeg er i uke 20 nå og har ikke lagt på meg noenting, men jeg regner med at kiloene kommer etterhvert. Men det er lurt å tenke på hva man "dytter" i seg. Spis sunt og fornuftig så slipper du å slite med kiloene etterpå :) for de renner faktisk ikke bare av deg etter fødselen....dessverre!

Kos deg videre :)

Skrevet

Jeg er vel en av de få "synlige" her som har gått opp masse! Jeg er i uke 18 og har gått opp 7 kg! (fra 57 kg til 64 kg) Satser på at jeg fikk en kickstart på dere andre som ikke har gått opp, slik at jeg ikke følger samme hastigheten i resten av svangerskapet. Hehe.. :-)

Skrevet

Jeg har en mistanke om at de som har gått opp en del ikke er de som sitter her og skriver det, og at vi er fler ;)

Jeg gikk opp 8 kilo de to første månedene, etter det har det kun blitt et par ekstra, så gudskjelov ikke samme tempo..hehe.

Skrevet

Det er ingen fasit på når i svangerskapet man går opp i vekt. Jeg er 18 uker og har gått opp 4 kg eller noe Det er akkurat passe snes jeg. I forrige svangerskap hadde jeg ikke gått opp noe i uke 18, men klarte å gå opp 20 kg tilsammen alikevel:) Håper på en jevnere og kanskje ikke like stor oppgang denne gangen. Brukte 1,5 år med regelmessig trening på å få kiloene av igjen.

Men det er like normalt å ha gått opp ingen som å ha gått opp 8-10 kg på denne tiden.

Skrevet

Vi er alle veldig forskjellige når vi legger på oss. Jeg har alltid lagt på meg ganske mye de fire-fem første månedene, så har det roet seg ned på slutten. håper det denne gangen også, for her har det kommet på 13 kg etter 25 uker:).

Stresser ikke med det, for jeg vet at jeg er flink til å trene det bort etterpå.

Skrevet

Er straks 19 uker, og har gått opp ca 3 kg. Veldig individuelt med vektoppgang, så finnes vel ingen fasit- så lenge man prøver å være bevisst på hva man spiser;) Bør nok skjerpe meg...

Skrevet

Som sagt tidligere er det ingen fasit på dette.. Så ikke noe å bekymre seg for:)

Er selv straks 18 fullgåtte uker, og er -3 kg i forhold til normalvekta mi..

Men dette jevner seg ut etterhvert:D

Skrevet

Helt normalt tror jeg, jeg er i uke 17 og har gått ned 1 kg, men har ikke vært dårlig i et sekund en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...