Gå til innhold

Kan jeg bli nektet og fly uke 33?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på en liten ferie tur, må mann alltid ha lege attest? Blir dette kontrollert når mann går inn i flyet? Tenker på star tour...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forskjellig fra flyselskap til flyselskap, så du må sjekke med det selskapet dere skal fly med. Det er også forskjell på utenlands og innenlands flyreiser..

Har aldri hørt om noen som nekter så tidlig som 7 uker før termin, men vet det finnes selskaper som krever legeattest 6 uker før. Så tenk på evt hjemreise og hvor ny de krever at legeattesten er.

Skrevet

Med SAS, og jeg tror det samme gjelder Norwegian, kan du fly inntil 4 uker før termin og inntil to uker før med legeattest.

Jeg hadde ordenet med legeattest da jeg skulle fly i forrige svangerskap, 2-3 uker før termin. Men det var ingen som spurte etter den.

Dette var innenlands. Gjelder gjerne andre regler for lengre flygninger. Men uke 33 vil jeg tro går bra.

Skrevet

Uansett bør du ha med en bekreftelse på når du har termin. Jeg kjenner folk rundt uke 25-26(!!) som hadde trøbbel med å komme seg på flyet fordi de ikke hadde det. Hun måtte virkelig krangle for å komme seg ombord på flyet, og ikke hadde hun spesielt stor mage, heller. Dette var med Norwegian, men ved en utenlandsk flyplass, selvsagt med "lokalt" personale.

Skrevet

Svært forskjellig etter hvem du reiser med. Spør legen etter en attest for sikkerhetsskyld. NB! Helsemyndighetene anbefaler ikke å fly noe særlig lenger enn 2 timer i strekk, så tenk over hvor du har tenkt å feriere.

I fjor reiste jeg 6 uker før termin til utlandet. Måtte ha to ulike flyselskaper. Hadde bare sjekket reglene for det første. I det andre selskapet kunne en ikke fly 8 uker før termin uten legeattest på at dette var ok. Men: ingen spørte meg så det gikk greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...