Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 bla. sex. tar aldri initiativ, men er helt med om jeg tar initiativ, men sier tilogmed selv at han er egoistisk, derfor han puler fort inn og ut i noen få minutter til det går for han. han har innrømmet selv at grunnen til at han ikke legger litt krefter i å gjøre det godt for meg også, så jeg kan komme, er at det er så godt for han selv å komme at han orker ikke tenke på noe annet enn hans egen ejekalusjon under samleie. aaaalt annet som skal gjøres, bytte bleie, skjer ikke uten at jeg rett og slett ber han om det. alt av husarbeid you name it. det verste av alt, alt "kontorarbeid" som hører med i en normal livsførsel, betale regninger, ringe enkelte viktige telefoner, alt fra til strømleverandører til å avbestille et abonement. Bidragssak for hans eget barn fra før av, avklare samvær foreksempel. Søke seg jobb, organisere flytting, logistikken som hører med, flyttebil, si opp leie kontrakt, skaffe nytt hus osv osv (ja vi er sammen om det, men... akkurat, vi er SAMMEN om det, hvorfor må jeg ordne alt?) og ja, jobb søking var til hans jobb, JEG måtte finne jobb på finn for han, mange jobber, tvinge han til å sette seg ned å skrive søknader og i det hele tatt gidde å se på dataen. handle, JEG må ta initiativ, gå på besøk til hans foreldre, JEG må ta initiativ, ferie? ikke med mindre JEG organiserer ALT. Kan gi han arbeidsoppgaver gjerne, men gud bedre, skal love deg at når han sier "ja det skal jeg glatt fikse" så er det totalt glemt i det samme øyeblikk jeg er ute av syne. og er det avtalt noe som helst, gjerne en avtale om å hente noen på et gitt tidspunkt, og han "glemmer" det eller er en halvtime forsinket, skal jeg love deg at bare TANKEN om å gi beskjed til de andre involverte ikke streifer han engang. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggg!!!! faen jeg ble sur nå, jeg faen meg klager aldri! men nå hadde jeg faen meg i helvete et gedigent behov for å SYYYYYYYYYTE!!!!!!! kjekt at det finnes et anonymt forum takk
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Gi han en kam og be han greie seg selv! Hadde ikke holdt ut ei uke engang.. kan du ikke bare slippe henda rett ned og gi faen i alt som må gjøres, så lærer han kanskje? Har han alltid vært sånn? Eller har du ordna så mye at han etterhvert har blitt bedagelig?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Prøv å skift roller en stund. Tror han kunne sett saken litt annerledes etterpå. Hvis han ikke er villig til å gjøre noe med situasjonen hadde iallefall jeg ikke orket å bo med ham. Forvent ikke mirakler, men en klar forbedring. Lag en liste over ting som må gjøres i løpet av en måned. Gå gjennom listen sammen og skriv på hvem gjør hva. Kanskje vil han se hvor ujevn fordelingen er. Lag en ny liste sammen og skriv på hvem gjør hva i fremtiden. Er han helt uvillig til å endre seg: Hiv han ut eller ti stille og godta situasjonen som den er. Du har et valg.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 jo jeg blir nok aldri å hive han ut. vet dere hva? det er helt merkelig, for han kan jobbe dagen lang han som regel, hvis jeg sier hva han må gjøre, så han er ganske flittig og arbeidssom! heldigvis! MEN bare om jeg ber han gjøre ditt eller datt... og han blir som regel ikke sur, han er klar over at han har et "problem" han sa til meg ganske i begynnelsen av forholdet at jeg måtte bare "piske han rundt" han ønsket det sa han, for han var treeeeeeig, men akk, jeg er lei av å ha en "morsrolle" i begynnelsen var det kjempe ubehagelig for meg å "kommandere" han til det ene og det andre, selv om han sa jo, men jeg VIL du skal gjøre det, joda, greit nok, men etter noen år som samboere nå så skulle jeg ønske jeg kunne få slippe å alltid måtte ha overblikket over alle gjøremål i familien, hadde vert deilig å kunne delt det ansvaret med noen! blir jeg syk eller noe går jo alt i stå, for da er det ingen her til å delegere oppgavene!!! sukk.... det med sex er egentlig ganske kjipt, men jeg har egentlig akseptert greia, og nå sier jeg bare, skal vi pule? setter på film til ungene og drar han med meg inn på et annet rom og kler meg naken og begynner å ta på han. da får jeg meg noe vertfall... hihi, man er sin egen lykkes smed. Jeg elsker han! aldri i verden om jeg bytter han ut! og derfor må jeg akseptere visse sider ved han og vite at duverden, jeg er jaggu ikke perfekt selv!! det viktigeste for meg er at han er faktisk snill og god tvers gjennom, han er sløv og treig og initiativløs og slepphendt med å holde avtaler, eller informere om når planer endrer seg, logistikken er heller hans svake side. men han er tolmodig og leker med ungene, tar seg godt av de, bruker tid på de, god arbeidsmoral, grei med alle, godt likt av stort sett alle han møter, foreldrene mine forguder han, han er høflig og vennlig og good looking såklart, krangler stort sett aldri med meg, selv om jeg skulle få en bye, han hever ikke stemmen og er nok heller litt konfliktsky (men jeg mener det, akkurat DET kan være ganske irriterende!!!!!!!!! han skufler heller ting under teppet enn å ta ting opp på et tidlig tidspunkt, jeg hater å finne ut ting av meg selv leenge etter han burde fortalt meg om det) jaja. saken er at jeg er fornøyd jeg altså! var bare en frustrert frue tidlig på morningen, og det er jaggu lov å være det! og atter en gang, tusen takk for at det finnes anonyme forum hvor det er rom for en og annen utblåsning, det er jo super bra! tusen takk for svar dere to, ikke snakk om skilsmisse, men det MÅ være lov å lufte tankene sine, gjør man det tror jeg man har bedre forutsetninger for å leve et langt og lykkelig liv sammen med sin partner, synes ikke det skal være slik at endten "holder man kjeft, eller så hiver man mannen på dør" (uten at det var akkurat det som ble sagt selvsagt) og må bare si det en gang til, jeg skal tåle mye fra min mann, for han er nemmelig snill!!!! (har hatt slem mann før, og da er jo ALT håpløst)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Forstår GODT hvordan du har det! Mannen min er på mange måter likedan. Jeg tar alltid initiativ til sex. Han er riktignok veldig opptatt av å tilfredstille meg når vi først har sex, men jeg må ta initiativet. Her tror jeg han er redd for å bli avvist. Han sier han alltid vil, og derfor er det greiest at jeg spør:) Han er kjempeflink til å jobbe og gjør som regel det jeg ber han om, men det irriterer meg grenseløst at han ikke kan ta initiativ til ting selv. Vi har snakket mye om dette, og han lover stadig vekk å skjerpe seg, og av og til glimter han til:) En ting vi innførte for å tvnge han til å lette litt på ræva og planlegge og ta initiativ, var at hver fredag skulle være kjærestekveld. Og vi skulle arrangere det annenhver gang. Det resulterte i gode firskemiddager (han som ikke kan lage mat engang....), turer på kino, spillkvelder, osv osv osv. En suksess jeg kan anbefale, gir dere i tillegg litt kvalitetstid sammen.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 åh! så bra! det kan jeg jo prøve å foreslå... men kjenner umiddelbart at jeg får litt "angst" for å bli skuffet, ser for meg at hver gang han skal ordne sakene blir det ingenting av det og jeg blir skuuuffa.. men skit au! kan ikke være redd for å prøve noe nytt:) tusen takk for svar, og tips:) HI
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Jeg syntes også dette med kjærestekveld var en god ide, men jeg tenkte med en gang at hver eneste fredag kanskje er litt vel ambisiøst?.. Hvis dere hadde blitt enige om en fredag i måneden, slik at det ble annenhver måned med ansvar for å organisere det, ville han hatt en hel måned på seg, og det kan jo høres ut som han trenger det! :-).. Det kan jo også tenkes at en slik "oppgave" vil fortone seg som skummel for han, og at han vil bli redd for at du ikke vil like det han organiserer, at det er for lite, for stort, for dårlig eller for dumt.. Derfor er det jo avgjørende at du holder inne kritikk hvis du kjenner du blir skuffet over at han har gjort lite.. Kanskje du skulle rose han hvis han f.eks har valgt å leie en dvd på denne kjærestekvelden... selv om du innerst inne blir skuffet... Dette kan jo faktisk gi verdifull mestringsfølelse hos mannen din, noe jeg mistenker at han trenger... Jeg kjenner meg litt igjen i beskrivelsen av mannen din.. Det blir fort en ond sirkel der han kanskje forventer at du ordner alt, men samtidig ligger det noe annet til grunn... Har han litt dårlig selvtillit kanskje?..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 hei! ja, jeg føler han har dårlig selvtillit, og merker det særlig godt i senga, han blir faktisk flau når vi skal pule, (og sånn har han vert så lenge jeg har kjendt han) men, ja, kjempe viktig at jeg holder eventuelle skuffelser for meg selv, men tviler kjempe sterkt på at jeg blir skuffet så lenge det er noe han finner på SELV uten å spørre meg hva jeg synes først! )) hehehe, men det må jeg si, sist vi var på fylla sammen og hadde barnefri over natta, hadde vi det suuuper fett seksuelt sett, for der slo han seg jammen meg løs og ble skikkelig super dominant:) hehehe I like!!!! men han måtte ha litt alkohol innabords før jeg fikk se den siden av han:) men det bor i han iallefall:) da var han helt sjef, og bestemte ALT jeg kunne bare holde kjeft hihihi!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Det der høres ut som min x. Han var og sånn. Gadd aldri en dritt. Gadd så vidt og lage mat til seg selv vis jeg jobbet kvelden. Tilslutt fikk jeg nok, Jeg gav han en mnd til og forandre seg på. (etter år med masing og kranglig) det gikk bra i 3dager, så ble han til samme giddaløse fyr. Han gadd aldri og finne på en dritt. alt måtte jeg gjøre alene. Vi har en sønn sammen, er et under at han gadd og lage henne og være med på sykehuset. Før den måneden var over, så kasta jeg han på dør. Var singel et par år, og fant drømmegutten. En mann som faktisk er normal, og liker og gjøre saker og ting. Xn ser sønnen sin annen hver helg, Sønnen kan fortelle at det er skittent der, roete, kun ferdigmat, (utenom på lørdagskvelden og søndagsmiddag da han er hos mora si og spiser) Og faren finner aldri på en dritt med han, Sønnen vil nesten ikke til han mer, og er faktisk 3jenter som har dumpet han etter meg pga latskapen hans. Så kanskje du burde dra? eller sette hardt mot hardt
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #10 Skrevet 7. august 2008 Hadde ikke holdt ut en time engang! Makan til slabbedask
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå