Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen som sier at man nesten må ha tørketrommel i hus når man har en liten baby.. Vi har imidlertid ikke plass til det der vi bor. Hva er deres erfaringer med dette? Bør man ha det?

Vi tørker nå på et vanlig tørkestativ, og jeg ser egentlig for meg at det kan bli litt stress etterhvert.

Og, er det noen som har erfaringer med de maskinene som tørker og vasker i samme maskin? Dette blir i såfall alternativet for min del..

På forhånd takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på..Vi bor i en leilighet med eget vaskerom men ikke plass til tørketrommel..Kan til nøds plassere tørketrommel oppå vaskemaskinen til klærna men er bekymret for at dette kan gå galt.

Skrevet

Ja det er mange som sier at man bør investere i en tørketrommel når man får en liten en i hus, for å slippe og ha klær til tørk absolutt hele tida ;o) selv bruker jeg trommelen bare til håndklær, sengetøy og slikt - aldri brukt den på tøy.

De maskinene med vask og tørk i samme maskinen er veldig bra, det er jo bare 2 i 1 :o) og bestiller du fra El-kjøp på nettet f.eks blir de levert på døra til deg og koster ikke mange kronene. Kjøpte nettopp en til svigerfar pga plassmangel

Kan nok være verdt en investering med tida

Skrevet

Jeg mener man klarer seg meget godt uten tørketrommel selv om man får en liten i hus. Har selv tørketrommel,men tromler kun handklær,sengklær,sokker og truser. Har tre barn...

(går fint å ha tørketrommel plassert oppå vaskemaskinen-det har jeg)

Skrevet

Vaskemaskin og tørketrommel i ett er en super løsning.. Helt til sentrifuga ryker, og du koker klærne... Min erfaring er at disse ikke har veldig god kvalitet, og ryker fort... Kan selvfølgelig være jeg bare har vært uheldig

Her står vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre. Funker fint det, når vaskerommet/boden er ca 0,5 kvm... :o)

Skrevet

Selv er jeg helt avhengig av tørketrommelen, selv om jeg enda ikke har fått barn.. Har tørketrommelen oppå vaskemaskinen, og det fungerer veldig greit :)

Skrevet

Jeg tror så lenge man har nok av babyklær, så er det ingen problem å tørke på stativ. Hr man ikke så mye å bruke så skjønner jeg at man MÅ ha tørketrommel. Selv har vi tørketrommel, men bruker den ikke så hyppig på sommer/høst. Er helst om vinteren, for da får man varma opp badet i samme slengen;) Vi har ganske stort bad så har plass til å ha et tørkestativ stående..

Skrevet

PS: Ingen problem å ha tørketrommel oppå vaskemaskin så lenge vaskemaskinen ikke vingler som et uvær når den sentrifugerer;) Vi har hatt dette i mange år i hvertfall..

Skrevet

Vi har trommel oppå vaskemaskinen og det funker fint. Tromler de babyklærne som kan tromles, blir så myke og deilige da :)

Skrevet

Om du kjøper en 2 i 1 maskin, må du være oppmerksom på at vaksekapasiteten (eks. 6 kg tøy) ofte er mye større enn tørkekapasiteten på maskinen. Dette betyr at du gjerne må tørke tøyet i to omganger, og evt vil slite med sur lukt av tøyet (pga for mye fukt i maskinen).

Det er ofte stor forskjell i kvalitet på maskinene, så jeg ville undersøkt nøye, om jeg var deg. Noen av dem er forholdsvis dyre ift til vaskekapasitet, tørkekapasitet og strømforbuk.

Skrevet

Jeg er avhengig av trommel.

Jeg tørker alt av babytøy i trommel.

ALT av håndklær og sengetøy det meste av undertøy og noe annet tøy

Jeg klarer ikke selv å bruke håndklær som ikke er tromlet. Syns det er for stivt og det er ikke huden min glad i. Babytøy blir også mykt og godt av tromlling

Har hørt negative ting om de 2 i 1 maskinene men har ikke egen erfaring

Vi har trommelen oppå vaskemaskinen.

Skrevet

Jeg har hatt 2 i 1 maskin nå i 2 år og er veldig fornøyd. Vasker bra, har god kapasitet, utrolig deilig å kunne legge inn tøy om kvelden trykke vask+tørk og våkne til varmt nyvasket tørt tøy. Skal flytte nå, og kjøper ville ha med msk, men jeg skal definitivt kjøpe en tilsvarende maskin i det nye huset! Eneste aber er at for å få en som funker bra må du investere litt penger i den for å få god kvalitet; koster fort 10.000,-...

Skrevet

Nei da...du MÅ ikke ha tørketrommel. Har overlevd med en liten en uten her, går helt fint, babyer bruker lite klær det første året (enda vi hadde skikkelig gulpe- og ;-) sikleunge). Nå kommer snart 2.mann og

NÅ skal jeg ha tørketrommel... En liten og en i barnehage blir noe annet ;-)

Skrevet

jeg har nettopp kjøpt meg tørketrommel. har klart meg i mange år uten, men siden jeg har litt liten leilighet tenkte jeg at det var lurt å kjøpe en tørketrommel slik at jeg slipper å ha tørkestativ stappfulle av klær i stua til enhver tid (har satt tørketrommelen oppå vaskemaskinen).

men kommer ikke til å bruke tørketrommelen til alt av klær, blir vel mest sengetøy, håndklær o.l.

Skrevet

Jeg har vaskemani når det gjelder klær, så her er det alltid endten tørketrommel som står å går eller vaskemaskinen.. (eller begge). Etter at vi flyttet til en liten leilighet så har jeg vært nødt til å ha tørketrommel siden det blir så fuktig luft når jeg tørker alle klær på stativ at det kan ta opp til 2 døgn før alt er tørt, så jeg kommer til å putte det som går ann av babyklær i trommelen..

Skrevet

Aida. Vi har ikke engang egen vaskemaskin i leiligheten, langt mindre tørketrommel! Er jeg ille ute? :/ Bor i 1. etasje med felles vaskekjeller i kjelleren, og håper at jeg skal overleve det, men er forberedt på at det blir slitsomt.. Vaskemaskin på badet er dessverre inget alternativ, da det ikke er plass.. Jaja - det er vel andre som har overlevd på dette viset før oss?

Skrevet

Det er så mye man "må" ha når man får barn, -mye blir litt idiotisk. Tror jeg har kuttet ut halvparten på disse babylistene...

Vi har tørketrommelen oppå vaskemaskina, det går helt greit. Bruker trommelen til alt som går på 60 grader med unntak av sengetøy (dynetrekk, spes. de med åpning i sida ender alltid opp som en klump som har spist all annen vask). Nå på sommer'n kjører jeg trommelen så og si aldri.

Har stort sett godt brukt babytøy, og regner med at jeg kommer til å tromle det meste av det, rett og slett fordi det tar lang tid å henge det opp, og jeg ikke er redd for det.... Mine egne klær som ikke kan kjøres på 60grader kjøres aldri i trommelen. Dvs er de fulle av hundehår går de gjerne en omgang på kald luft, eller haster det med å få de tørre (eller det er veldig kaldt i huset) kjøres de gjerne 5-10min i trommelen for å bli varme, da tørker de raskere.

-En ting du skal huske på når det gjelder tørketrommelen er at det sliter VELDIG på klærne....

Skrevet

Jeg har ikke tørketrommel og skal ikke ha det heller. Det sliter veldig på klærne og sluker strøm. Vi bruker tilogmed kun tøybleier som vaskes, men har ikke behov for tørketrommel likevel. En vask tørkes som regel på et døgn på tørkestativ. Så er fornøyd med slik vi har det nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...