Tyra79 Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Har de siste dagene kjent "spark" i magen. Det er akkurat som om en baby sparker inni der, men er jo ikke gravid!!! (Har ingen andre gravidtegn heller, går på zerazette og har vært veldig nøye med å ta dem, så jeg er IKKE gravid!!!) Det rare med disse "sparkene" er at jeg også kan kjenne dem når jeg holder på magen!! Det er jo ikke vondt eller noe og ikke er det luft heller... Hva kan dette være? Har hatt det i tre dager nå... Noen som har opplevd lignende? Jeg kan jo ikke være gravid??! Har jo INGEN andre tegn! Dvs har jo ikke hatt mens ordentlig det siste året pga pillene, bare brulig utflod en dag om gangen... Hmmm..... Noen som har opplevd noe lignenede?
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 jeg gikk også og kjente spark 2-3 dager. men det var vel leamus fant jeg ut. var sånn at jeg kunne se at magen beveget seg.
~Milly~ Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Jeg har også kjent "spark", men ikke på utsiden..! Ville tatt en graviditetstest for å være sikker, kjenner 2 stk som har blitt gravide på cerazette..
Tyra79 Skrevet 7. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2008 TULLER DU???! NEI OG NEI!!! (Sorry alle prøvere, mener ikke å støte noen...) 3. mann her i huset kom med spiral... Trodde det var så godt som helt sikkert, når jeg var flink å ta dem til samme tid hver dag... Men har jo INGEN andre tegn da! Har spydd som en gris med de tre andre! Er ikke kvalm, så jeg kan ikke være gravid? Uffda... Disse vennene dine, hvor langt var de på vei da de oppdaget graviditeten? Fikk barna skader av hormonene?
Gjest Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Ja, jevnlig opplever jeg å kjenne det der...aner ikke hva som er årsaken, men det kjennes akkurat ut som små spark fra et foster i uke 15-18 ca, akkurat på det stedet også... LIke paranoid er jeg hver gang også...hehe.....går på Nuvaring og har overhode ikke planer om flere små siden jeg har 4års skole forran meg nå...
Mamsen og lillegutt Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 jeg har hatt det sånn flere ganger. og jeg er ikke gravid. De sier at det er noe som kan forekomme i tiden etter fødsel. for alt skal komme ordentlig på plass inni der.....
Tyra79 Skrevet 7. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2008 Hehe, jeg er vel litt paranoid... men det er 2 1/2 år siden sist fødsel så ting burde jo ha kommet påplass nå!! Jaja, skal til byen i morgen, får se om jeg kjøper med en test. Greit å bare utelukke en graviditet! ;-)
Gjest Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Oh yes. Mini her er ett år og jeg har gått på zeracette siden han var 6 uker. Kjente sparkene i påsken i år .. og har kjent jevnlig etter det. Ja har testet negativt to ganger Kjenner sparkene på samme plassen jeg da. Men skader jo ikke teste...
Gjest Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Kom på akkurat nå at jeg har jo ikke fått tilbake mensen heller.... men burde jo hatt stor mave om jeg var gravid nå da. paranoid jeg også!
Tyra79 Skrevet 7. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2008 Hehe, godt å høre at jeg ikke er alene da! Jeg som trodde at "innbilt svangerskap" var noe som forekom hos hunder! Så feil kan man ta ;-) Kanskje det er bivirkning fra pillene da? En som ikke står i pakningsvedlegget!! Jaja, får se om jeg tar en test!
Mamsen og lillegutt Skrevet 7. august 2008 #11 Skrevet 7. august 2008 er sikkert ikke pillene.... jeg har kobberspiral. og sparkene kjennes nå og da.... mini er 1år... Og har tatt mange tester på det året,pga at jeg har trodd jeg var gravid nesten hver mnd:) Paranoid? jeg? neida:)
Tyra79 Skrevet 7. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 7. august 2008 Herrejemini... Begynner nesten å bli litt kvalm her jeg sitter!! Nei, nå må jeg sette i gang og vaske hus! Kan jo ikke barre sitte her og kjenne etter spark hele dagen! Paranoid? Kanskje bittelitte grann...
Gummianda:) Skrevet 7. august 2008 #13 Skrevet 7. august 2008 *Kremt* Så må jo jeg komme med min erfaring med phantomspark;) Jeg og mannen min hadde vært superforsiktige, vi skulle ikke under noen omstendigheter ha flere barn, så han hadde fått henvisning til sterlilisering. Jeg hadde ikke fått mensen tilbake etter jeg fikk den yngste datteren min året før, men hadde ikke fått mensen tilbake før etter to år med noen av de andre heller. Alle de fire tidligere svangerskapene fikk jeg stor mage tidlig, var super kvalm og trøtt....hadde vel egentlig alle svangerskapstegnene det gikk an å få. Sent i fjor høst begynte jeg å kjenne phantomspark, var på besøk hos "Superglad" ( fra DIB) og nevnte phantomsparkene til henne, men hun bare lo og sa at jeg måtte komme meg til legen, for det var litt sent med phantomspark så lenge etter. Jeg ventet noen dager for å se om jeg bare var veldig urolig i magen eller noe:) Men phantomsparkene fortsatte de. Jeg bestilte legetime, og måtte vente halvannen uke på den egentlig. En dag jeg var på jobb satte sparkene igang som bare den, og jeg ringte i desperasjon legevakten, som ga meg en akutttime. Legen lyttet på magen min, og joda der var det ingen tvil....hørte tydelig hjerteslag der:) Jeg ble sendt rett på UL, som viste at jeg var 20 uker på vei med en herlig liten gutt:) Det ble hakeslepp, og litt "hvordan skal vi klare dette?" Men nå har jeg verdens nydeligste lille fem mnd gamle gutt her hos meg, og jeg er bare sååå glad han snek seg med:) Så altså phantomspark bør skjekkes:)
Gummianda:) Skrevet 7. august 2008 #14 Skrevet 7. august 2008 Og en snål liten ting... jeg så ikke gravid ut den dagen jeg fikk vite jeg var gravid, men jeg så nesten høygravid ut to dager etterpå:)
Tyra79 Skrevet 7. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 7. august 2008 OK, ble ikke mindre paranoid nå...! Har surfet og søkt litt, det MÅ jo bare være lemus!! Hehe, får vel ta meg en test i morgen! Sånn for å være helt sikker!
pøber´n & je Skrevet 7. august 2008 #16 Skrevet 7. august 2008 Jeg har sånne spark enda jeg, og det er over 4 år siden jeg fødte. Så man kan ha de i mange år etterpå. Men det er rett og slett tarmene som tuller med en. Var sånn før å, men da visste jeg ikke at det kunne forveksles med spark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå