MammaTilToSmå Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Har en sønn på snart 5 mnd. Han krever mat ofte og jeg fullammer så godt jeg kan. Men altså; på natten skjønner han at det er natt, det er greit nok, (legger seg 18.30 og sovner fint) men han våkner jo alt fra 1,5 til 4 timer mellom hver pupp. Ikke alltid han gråter, noen ganger ligger han og "nænænæ" prater i senga. Og det ender med at jeg gir han pupp for å få fred! (for at han skal sovne igjen) Søstra hans ligger i rommet ved siden av oss og jeg vil ikke at hun skal våkne, derfor er jeg nok litt kjapp med å ta han opp om natten. Men enn så lenge må han ligge inne hos oss, for vi driver og lager soverom i 2.etg, men er ikke ferdige ennå. Da skal han få eget rom (sin søsters vegg-i-vegg med oss) og søstra flytter opp. (snart 4 år). Hva skal jeg gjøre.........skal jeg la han ligge og prate? Helsesøster sa på 4 mnd kontrollen at jeg kunne godt avvenne han nattmaten nå hvis jeg ville, men jeg kan ikke gjennomføre noen skrikekur med søstra vegg-i-vegg! Da må hun i såfall sove hos farmora et par netter........uff, blir så sliten av dette. Det må da være bedre for han også, å lære å sove bedre om natten. Går på humøret løs når man ikke får sovet nok. Og han kan da ikke være sulten etter bare et par timer?? Ammer jo hele tiden når han er våken på dagtid, går aldri 3 timer mellom hver da.....selvom jeg vet at jeg bør prøve å få det til for at de da skal spise mer til hvert måltid.....nei jeg vet ikke jeg.!!!!!!!! Rotete innlegg, men hjernen er på lavgir om dagen...........
mizz25 Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Hei =) mini her e 6 mnd å største e 2 år nu om to uke,minste kan våkne å ligg å prate litt,å han kan ligg sånn i over 30 min,æ orka ikke å amm han da,men amm han hvis han bynn å skrik... Men det bruka å hjelp å gå inn te han å gi han smokken,legg han på sida å pakk dyna rundt han =) Han ligg å vegg i vegg med broren,æ e å redd for at storebror ska våkne,men sånn e det jo bare da =) Så du kan jo prøv å la han ligg å se om han sovna =) ikke sikkert storesøster våkna =)
MammaTilToSmå Skrevet 7. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2008 Nei det er jo ikke sikkert hun våkner.......kan jo prøve. Hører jo forskjell på hva han vil egentlig. Hvis han våkner med sutring/gråt så vil han ha mat, men når han bare ligger og prater så burde jeg vel helst ikke ta han opp. Får prøve!! Vesla mi sover ganske tungt så hun hører kanskje ikke noe. Smokk vil han ikke ha, har prøvd ørten forskjellige men ingen er gode nok! ) Jaja, tiden går fort og en vakker dag sover han vel lenge nok. Er bare litt vanskelig å prøve å være positiv når man er sliten.
UpsyDaisy Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Her fikk vi en ny unge når vi begynte med velling på kvelden. Han sover mye tyngre virker det som.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå