bollus med bolle! Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Er over IKM men får ikke positive tester. Skal reise til syden i helgen og skulle jo gjerne visst om jeg er gravid eller ikke, siden det naturlig nok kommer til å bli litt vin-drikking på ferien! Men på legekontoret sier de at de bare tester med de testene som jeg selv kan kjøpe på apoteket. Trodde det var mulig å ta en blodprøve for hcg, jeg? Eller vises det ikke mer på den enn på en vanlig test?
VinterSol+2 Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 testene som du får på apoteket er like sikre som blodprøve hos legen. det anbefales forøvrig at du ligger unna alkohol også i prøveperioden, samt at du tar folat. god tur!
Vifikkiaugust Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Jeg spurte også om dette i forrige pp. Følte meg så uvel og hadde lyst å finne ut om jeg forhåpentligvis var gravid. Siden det var noen dager før IKM så spurte jeg om blodprøve. Legen sa at de hadde slutta med dette, siden testing på urin var blitt så bra. Hun sa også at apotektestene var like bra som de legekontoret har. (Men det er halv pris å ta den hos legen i forhold til å kjøpe selv på apoteket da:)
Bohema77 Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Halvpris på testen i forhold til apoteket, men husk på at egenandelen hos legen er jo 120 kr, så da går det opp i opp:). Kos deg med måte, best å teste seg en gang i uka for å ikke bli for opphengt i det og bli skuffet.
bollus med bolle! Skrevet 8. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2008 OK, takk for svar! Får nok bare vente og se det an og som foreslått ta en test om en ukes tid. (asiatisk utgave får være vel så bra som norsk...) Imellomtiden skal jeg nok klare å slappe av med å drikke bare 1 glass vin på terrassen og ikke 8! Tok test igjen på ettermiddagen i går, negativ selvfølgelig, men kanskje dårlig tidspunkt å teste på? Får bare håpe det ikke blir selve syndefloden mens jeg er i syden, et tante-besøk med oppsparte midler siden jeg nå er 7 dager over IKM!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå