Gå til innhold

Hvilket middagservise har du? sånn til fint.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på og skal kjøpe middagservise og det er jammen dyrt. Jeg liker godt wegdwood sterling..

Hvilket har du? evt link til hvordan det ser ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til middag har jeg et gammelt arvet som er hvitt, uten sånn "kant" (bare som en pizzabunn som vipper litt opp ytterst) og med gullmønster langs kanten. Ikke noe spes merke.

Til kaffeservise har jeg Ivorie fra Villeroy&Boch:

http://www.glassoginterior.no/default.pl?showPage=111

Det er litt gyldnere enn hva som kommer frem på bildet her. Finnes også i grå variant som heter Grey Pearl.

Skrevet

Vi har Edme fra Wedgewood. Det er mange år siden vi begynte å spare på det, så nå har vi middagsservice og kaffeservice i den serien. Synes det er enkelt, klassisk og ikke minst anvendelig til de fleste dekorasjoner og farger, siden det bare er helt kremfarget uten mønster.

Skrevet

Har også Wedgewood, et mønster som heter noe sånt som "curnoicopia" (er nok ikke helt riktig stavemåte er jeg redd) Synes det er veldig vakkert, både middags- og kaffeservicet. Svindyrt, men har kjøpt/fått litt etterhvert.

Skrevet

Har Mads Stage i både Middag og kaffiservice....fikk det til bryllupet for 8 år siden.-det er hvitt og brunt med litt fugler på..,,høres ikke så fint ut.- men liker det godt- og har ikke blitt lei det enda:)

Skrevet

vi har også platinum, både middag og kaffe

Skrevet

Vi har Martha fra Porsgrund Porselen

Skrevet

Jeg har W&B - Cellini.

Er veldig glad for at jeg valgte et helt hvitt service, nå en del år etter (Var veldig i tvil da det ble innkjøpt). Jeg har lett for å henge meg opp i at alt skal matche i farger, så derfor er hvitt midt i blinken, så kan jeg heller ha farget duk, servietter og annet.

http://www.tilbords.no/default.asp?page=132

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips! Jeg likte veldig godt platina og sterling....men det er dyrt :(

Martha var også veldig fint.... må nok ta en tur i butikken og se det i virkeligheten før eg bestemmer meg!

Skrevet

madeleine fra pp her :*)

Skrevet

Vi har også det og er bare kjempefornøyd. Får bare positive tilbakemeldinger på det fra gjester også.

Skrevet

Vi har jacqueline blå.

Slå kant med gullornamentering på.

Det har gått ut av produskjon nå, men heldigvis fikk vi hele settet (kaffe og middag) før det.

Skrevet

Märtha fra Porsgrunn. Hvitt med mørkeblå kant.

Skrevet

Jeg skal begynne å spare på Grey Pearl fra Tilbords. Det er tidløst og har ikke masse sølv og gull på seg, har ikke sansen for det i det hele tatt :P Litt for glorete for min del..

Skrevet

Vi har også Sterling. Er litt dyrt, men går bra det, får en tallerken til jul og en til børsdag liksom ;) Liker det veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...