Gå til innhold

noen som vet vedrørende Pappperm


Lillemy2004

Anbefalte innlegg

Hei

Tar opp tråden om pappaperm, ser det er flere en meg som skal forsøke og overføre far sine uker til meg, grunne fars arb situasjon, min samboer er selvstendig og jobber i et konkuranse utsatt marked, kan ikke vare borte i 6 uker, og ikke vil det bli bra økonomisk heller.

men lurer på, vet noen her inne om hvordan jeg går frem for og søke om dette, har tittet litt på Nav sine hjemme sider, men der står det lite, han kommer til og være mye rundt barnet men kan ikke belage seg på og være hjemme over lang tid.

noen som har vært borti dette:)

ha en fin dag.

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei. Prøvde på det samme selv nå i år. Eneste grunn til å få overført fars permisjon til mor er hvis far er under utdannelse eller for syk til å ta seg av barnet.

Vi fikk som svar at man da kan benytte seg av tidskonto med feks en dag i uken. Mannen min er selvstendig og driver enkeltmannsforetak. Vanskelig å være borte da. Så her mistet vi 6 uker. Blir nok det samme nå når nestemann kommer.

Vi har løst det med at jeg har tatt ut ulønnet permisjon en periode ettersom han tjener mye mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

da blir det nok litt ubetalt permisjon på meg også. da mister vi seks uker, men sån er dette systemet. synd de ikke legger opp til at pappa kan ta 6 uker og dekker opp de faktiske kostnadene man da har,

men men godt vi kan ta ubetalt permisjon med tanke på det økonomiske i situasjonen.

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene for hvor mye som dekkes under permisjon ble endret nå i juli. Dvs at selvstendige får dekket 100 % men bare opp til en viss grense. Det største problemet hos oss er at hvis far ikke jobber har han ingen jobb å gå tilbake til ettersom det ikke er andre ansatte.

Men det er selvfølgelig fint å ha mulighet til ulønnet permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...