Gå til innhold

Prøver å bli gravid:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)

Nå prøver min kjære og jeg å bli gravide, er så utrolig spent... Er det flere her som akkurat har begynt å prøve? eller noen som har noen effektive råd? Vil gjerne dele erfaringer og ha noen å dele oppturer og nedturer med når det gjelder dette:)

Er spent!! :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :-)

Vi prøver også å bli gravide. Er inne i vår 2. pp nå, skal ha el den 10. aug.

Fikk neg grav.test etter siste el, og vi ble kjempeskuffa begge to! Sånn er det jo når man er så innstilt på at nå skal vi lage barn.......)

Dette er en spennende tid, vi bruker cb el-test, den er kjempebra!

Etter sex, ligger jeg 1 time med rompa høyt...., faktisk så vil min kjære sambo at jeg skal ligge resten av kvelden, slik at hans svømmere ikke sklir ut igjen, han er jo søt...;)

Masse lykke til, jeg krysser fingrene for dere!!!!!!

Skrevet

Hei!

Har akkurat sluttet på p-pillene og håper på første eggløsning 16. aug. Veldig spent. Håper at systemet kommer raskt tilbake til normalen og jeg ikke må vente lenge før jeg får eggløsning. Lest et par "skrekk-historier" etter p-pille bruk. iiik.

Men foreløpig er det bare å se lyst på ting! :)

Er kjempe spent selv! Dette blir en spennende høst!

Når man først har bestemt seg for å prøve skulle en ønske det skjedde med det samme! :)

Skrevet

Hei vilhabarn25!

Velkommen. Håper du ikke blir her lenge;)

Jeg venter bare på at TR skal bli ferdig, så er vi i gang med 1pp:) Gleder oss så utrolig!

Det negative er at jeg ikke aner når jeg har EL, siden jeg ikke har nomal syklus etter p-pille slutt i mai:/ Så det blir nok sex annenhver dag utover for å være på den sikre siden. Tror ikke sambo kommer til å være lei seg for det;)

Hvordan er det med deg? Har du gjevne syklusser?

Skrevet

Så godt å se at flere er i samme båt som meg. Har sluttet på p-pilla og vi vil nå bli gravide... Men jeg har aldri vært gravid før så kunne trenge noen råd/kjærringråd for dette med når, beina opp?, rompa opp?, hvor lenge ligge sånn?, osv...

Jeg har gått på Cerazette lenge så har ingen syklus lengre. Så aner ikke når noe skjer, EL? Mens? *frustrert*

Skrevet

Jeg har heller aldri vært gravid før. Det er jo bare å ligge med rumpa og bena opp litt etter sex. Det skader ihvertfall ikke:)

Hvis du vil finne ut når du har EL, er det felre hjelpemidler for å måle det. Hvis du leser litt rundt på andres innlegg står det mye der.

Jeg og sambo tenkte vi skulle prøve et par mnd før vi begyner med ELmålere og sånt. Men jeg aner jo ikke når jeg har IKM da. Så jeg kommer nok til å betille meg noen billige graviditetstester om en måndes tid:)

Et tips er jo å ha sex annenhver dag. Da er du sikra. Sædceller lever vist 5-6 dager etter hva jeg har lest.

Husk folat!

Skrevet

Jeg er i samme situsjon som dere, vi bestemte oss egentlig for noen måneder siden, men jeg skulle operere i juli, derfor besteme vi oss for å vente til operasjonen var overstått. i slutten av juli var IKM 14 dager på overtid, og jeg trodde faktisk at jeg var blitt gravid, men EL hadde nok bare forskjøvet seg p.g.a operasjonen så nå er TR her. Ganske så bittert, men som min kjære sa, vi hadde jo ikke begynt å prøve enne engang, så han mente at jeg kunne ikke være alt for skuffet allerede;)

Så vi går inn i vår første PP nåår TR blir ferdig;)

Tvi tvi alle sammen

Skrevet

Vi også prøver igjen:)Jeg er såå spent, samtidig som jeg er utålmodig......Håper det klaffer fort, men det får vel tia vise........

Tror jeg er forbi el denna mnd, så jeg venter egentlig bare på mensen så vi får begynt å prøvd ordentlig:)

Skrevet

Tenger litt hjelp for å fortå her. Helt ny her inne så om noen kan oversette hadde vært fint :)

Jeg har skjønt at EL = eggløsning, men hva betyr

TR?

IKM?

PP?

Skrevet

Tror det er en link her et sted hvor forklaring står.....mener å husker jeg har lest det før:)

Men jeg tror:

IKM betyr ikke kommende mensen

PP betyr prøveperiode

TR vet jeg ikke helt.......

Er ikke så inn i detta jeg heller,ehe:)

Skrevet

heisann dåke.. er ikkje nett begynt å prøve da men.. er i 3 pp.. men tenkte bare eg skulle tipse litt.. alle forkortelsene er på tipslista som skal ligge på side 1 en plass...

TR = tante rød altså mensen

og resten var rett:)

Skrevet

Hehehe, tante rød ja......

Minnes jeg hadde lest at TR betydde mensen ja, men fikk det lissom ikke til å stemme........men ja tante rød, da er jeg med:)

Takk takk:)

Skrevet

Aha.. Ja da begynner jeg å forstå hva folk faktisk snakker om og mener :) Tusen takk dere!

Skrevet

jeg slutta på pilla for 2 uker siden og er nettopp ferdig med TR så da er vi inne i vår 1pp.:)

Blir en spennende tid fremover dette=)

Lykke til alle sammen<:o)

Skrevet

Hvis dere leser det innlegget som heter

===Tipsliste===Holdes oppe på side 1===

Startet av Mamadona~2pp~,

Det står mye nytting her! Både om forkortelser og litt av hvert.

Veldig fint om dere hjelper til å holde den oppe på side 1!

Skrevet

Heisann=) Vi har også akkurat begynnt å prøve, ble så gla da jeg så at denne siden hadde ett forum for oss som prøver, og ikke bare for dem som allerede er gravide/har fått barn.

Spennende at det er så mange andre som også prøver.

Skrevet

Jeg er i min 6p.p. og er veldig utålmodig... Har lest at det skal være bra å bli tatt bakfra, for da når man dypere inn, og svømmeturen blir kortere. Har også lest at man ofte har e.l. mellom kl. 16 og 19, og at man derfor ikke bør vente til kvelden med å ha sex, den dagen el.testen slår ut. Det skal visst være en fordel at spermen allerede er inni deg når egget løsner..

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Bakfra ja... Virker jo logisk. litt slitsomt å stå med rumpa rett opp i været over lengre da... men hva gjør man ikke for å bli gravid :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...