Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har skjønt på innleggene dine at du sliter litt med babyen... Han høres litt ut som en kollikkunge for meg. Trekker han beina til seg når han skriker f.eks. Det er i såfall et typisk tegn på magevondt. Har selv hatt kollikkbaby og man blir gal av det...

Du sier du bruker mme, har du forsøkt å bytte til et annet merke? Min kollikkunge fikk Nan H.A.1. Dette er en type NAN som er mye mildere for magen til så små unger... Bruk malt i flaskene også tilfelle magen plager han.

Ellers så er den eneste måten å "overleve" denne perioden å få avlastning. Jeg var så heldig at min mamma tok han 1 natt hver uke for meg slik at jeg kunne sove. Vi også bare kranglet og gubben var grinete pga ungen bare skreik. Selv var jeg et vrak. Men vi kom oss igjennom det, det gav seg ca ved 3,5 mnd - når jeg innførte grøt. Send meg gjerne PM hvis du vil dele litt erfaringer og slikt... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Så godt å se at noen bryr seg!

man har ment at han ikke har kolikk fordi han blir stille og sovner med en gang jeg tar han opp og holder han, dog ikke i natt....

pga mas fra mor og svigernor er jeg jo redd oppi det hele å skjemme han bort og gjøre oss begge en bjørnetjeneste ved å holde han så mye og alltid bysse han i sdævn og ikke legge han før han er sovnet....

Skrevet

Har han blitt testet for allergi mot melk enda da? Han burde jo bli det egentlig hvis han skal gå på Nutramigen. Dem anbefaller jo ikke å bruke det hvis det ikke er medisinke årsaker til det. Nan H.A.1 er også anbefalt for babyer som er i risiko for melkeallergi. Men ikke for dem som har det påvist da!

Men ikke vær redd for å skjemme han bort. Jeg har selv en baby på 5,5 mnd nå som bodde på fanget mitt de første 4 mnd. Hu gråt riktignok ikke da, men jeg elsket og sitte og kose med henne (min forrige baby var jo et mareritt, så denne ville jeg nyyyyyyte) og mamma sa jeg var dum og hu kom til å bli bortskjemt. Men hun er en engel fortsatt hun, ikke bortskjemt og går nå og legger seg alene hver kveld.

Men tilbake til saken... guttungen min ble byssa i søvn hver kveld i 3 mnd, vi bærte rundt og han gråt og gråt... og når han plutselig sluttet å gråte, ved 3,5 mnd, så lærte han veldig kjapt å gå og legge seg uten denne bæringe og byssinga.

Skrevet

har ikke noen gode råd, vil bare sende en klem til crazywoman jeg!!

Skrevet

Jeg håper det er tilfellet her også....La han ned nå etter å ha holdt han i en halv time og han våknet etter mindre enn 20 sek,....... helt sykt... han var jo i dyp søvn...

Skrevet

Går ikke an å skjemme bort en 6 ukers gammel baby, bare buss så mye du vil. når babyen har det vondt skal den ha nærkontakt i enda større grad.

Skrevet

Greit nok å bysse, men 24 t i døgnet?? Kan ikke være normalt at han ikke vil ligge i vugge, seng eller vogn......

Og by the way, har ikke hatt ET eneste stell uten at han har HYLT....

Dette begynner å ta sånn på. Orker ikke engasjere meg for å like han nesten nå. Det er bare helt krise..................

Skrevet

Synes du skal ta kontakt med barneavdelinga på sykehuset og kreve nøye undersøkelser av han jeg. Det er ikke normalt at en baby gråter så mye. Noe må jo plage han ett eller annet sted...

(venninna mi hadde en baby som bare gråt og det var faktisk brokk)

Skrevet

Ser at du skriver at gutten din utredes for melkeallergi? Gutten min har det, og han reagerer faktisk akkurat likt på Nutramigen som med kumelk! Vi måtte bytte til Neocate, den er kun basert på aminosyrer. :) Hva med å prøve den? I tillegg synes jeg virkelig du skal prøve å gjøre senga litt lunere for ham! Som sagt hjalp det mye når vi la en ammepute rundt hodet på lille her.. Da sov han mye bedre. Fremdeles ikke godt, men bedre. Jeg vet at det ofte høres slitsomt ut å prøve seg frem på så mye ting når man allerede er helt utslitt, men hvis du finner noe som funker får man så lønn for strevet! Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for alle svar!!! nå har han endelig sovnet i armene mine.... helt syktat en så liten baby holder seg våken dersom ikke mamma holder han.......

Skrevet

Stakkars deg og stakkars gutten din.

Jeg synes det høres litt ut som KISS også jeg, kanskje du burde få ham sjekket opp hos en manuell terapeut?!

Ellers har jeg ei nydelig jente her på 7 måneder. Hun likte ikke å ligge alene da hun var ny, jeg bar og bysset hele tiden. På natten så lå jeg med pute i ryggen og henne sovende oppå brystet mitt største delen av natta. Etter hvert kunne jeg la henne sove alene, men hun måtte bysses. Når hun ble seks måneder klarte hun fint å ligge alene og sovne av seg selv. Så tross tre måneder med nesten konstant kroppskontakt så er hun ikke bortskjemt! Så det går ann!

Jeg har heldigvis en snill mann som hjelper mye til for jeg har jo en eldre gutt i hus også...

Klem til deg!!

Skrevet

Høres forferdelig slitsomt ut, men det er nok vanlig. Begge mine har vært ganske urolige (ikke så ille, men definitivt ingen sovedukker...)

Hold ut, og be om råd fra HS.

Lykke til - det går over til slutt.

Skrevet

TUSEN TAKK for alle råd og svar.

Nå er han lagt med ammepute i hodeenden med en brukt t-skjorte tredd på og oppvarmet lammeskinn. og han SOVER! WOW. Men kan hende det er fordi han ikke har sovet i dag noe særlig annet enn på armen min................. jaja, skal prøve dette hver kveld....!Får se hvor lenge det varer.

Hva er KISS og hvordan kan man finne ut om han har det. Han er ikke stiv i nakken og liker å ligge på magen og er veldig sterk i nakke...

Skrevet

Det er jo ikke sikkert det er KISS, men det er jo flere og flere som oppdager at barna kan ha det. Det er i hvert fall ikke dumt å lese mer om det og kanskje oppsøke en manuell terapeut. :o)

(Beklager litt dårlig svar, jeg har bare hørt om KISS, kjenner ikke til det personlig)

Du kan lese mer her:

http://www.kiss-kidd.no/

Godt at han sover nå da, håper det fortsetter sånn! :o)

Skrevet

PS. Tittet litt på siden jeg linket til. Ett av mine tantebarn har (hatt) KISS. Hun hadde ikke så uttalte symptomer. Hos henne var hovedproblemet at hun ikke fant roen og at hun stort sett kun ville henge i puppen. Så det behøver ikke å være så uttalt som symptomene de har skrevet om der... :o)

En time hos manuell terapeut, så fikk de et helt nytt liv!! :o)

Skrevet

Høres ut som vi er i samme situasjon. Jenta mi på nesten syv uker sover nesten ikke og gråter veldig mye. Hun vil bare bæres, sovner bare på armen min og våkner med en gang jeg legger henne ned. Hun har vondt i magen så gråter mye selv om jeg bærer henne også. Holder på å bli surrete i hodet av mangel på søvn. Har vært hos kiropraktor med henne og hun er visst stiv i nakken så får behandling for det. Har som du sikkert skjønner ikke så mye råd, kunne trengt noen selv. Kjente meg veldig igjen i det du har skrevet så måtte bare si at du er ikke alene! Vi får krysse alt vi har for at det går over snart, og at vi ikke klikker før den tid.. Lykke til:)

Skrevet

Åå, jeg ble så glad når jeg leste at han sover! :D Hvordan går det, sover han i senga si ennå? Jeg husker når vi prøvde med sånn pute i senga, og lillegutt faktisk klarte å ligge der alene mer enn fem minutter. Vi ble nesten litt sinte på oss selv for å ikke ha prøvd det før. Nå sov lillegutt fremdeles fryktelig dårlig lenge etter det igjen da, men selv om ting bare hjelper bittelitt kan det ha utrolig mye å si for humøret! :)

Skrevet

Han sover enda......helt utrolig!! Nesten slik at jeg ikke tørr å gi han natta melken......... Gir alltid en flaske før jeg legger meg.....

Skrevet

Tror ikke jeg hadde vekket han for å gi han flaske jeg... Mål heller alt opp og ha det klart, så kan du gi ham en når han våkner til natta... :o)

Skrevet

Åååå, så utrolig bra! :D Tenk om det var alt som skulle til? Jeg ville heller ikke vekket ham! La ham sove! Søvn avler søvn sier de, og han våkner når han er sulten! :)

Skrevet

Ja ikke sant....

TUSEN takk for alle råd.

Skal forøvrig på barneklinikken i morgen med han og skal ringe manuell terapeut. Alt just in case....Bedre med en gang for mye til lege ol en en gang forl lite, sant????

Skrevet

Absolutt! :) Det er godt å vite at man har prøvd alt som prøves kan, og hvis han skriker fordi han har vondt kan det jo være det er noe som lett kan rettes på! :) Krysser fingrene for at du får masse god søvn i natt, og så må du fortelle imorgen hvordan det har gått! :)

Skrevet

hei

Gutten min hadde KISS.

Ikke alle leger og helsepersonell som kan så mye om dette. Noen mener faktisk det er bare tull.

De mente gutten min hadde kolikk, og fikk behandling for dette, men det hjalp ikke.

Det er manuellterapauter som behandler KISS (de er under trygdeverket, så behandlingen er gratis for små barn), og Osteopater(tror det skrives slik?), men de er ikke under trygdeverket.

Du trenger ikke henvisning fra lege el helsesøster, det er bare å ringe å bestille time selv.

Vi fikk en ny gutt etter en behandling, det var tydelig at smertene forsvant, men trengte 7 behandlinger for at det skulle bli helt bra.

Ville bare dele litt erfaringer, selv om det ikke er sikkert barnet ditt har KISS.

Vil ønske deg lykke til, vet det er tøft å ha et barn som gråter og du ikke helt forstår hvorfor. men husk du er en fantastisk mamma som vil det beste for barnet ditt.

Skrevet

hvordan går det med sovingen? Frøkna her har sovet fra kl 20 til 03.30 sjokkerende nok! Hun var vel helt utslitt etter all skrikingen hele dagen...

Skrevet

Her sov vi fra 2100 til 0410! Men etter dette var det skriking til han kastet opp....

Har akkurat bestilt time hos manuell terapeut og skal på barneklinikken med han i dag.

så bra at dere også fikk litt søvn, thessi med baby! Jeg er så glad for alle rådene og spesrådet om ammepute og en brukt t skjorte. men selvsagt redd for at det bare var at han var suuuuuuuuuuuuuuuuper trøtt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...