Gjest Sauen og dingsen Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jeg syns ikke jeg ser det så mye på kroppen enda. Jeg merker at jeg har mer overskudd, sover bedre og har mye mindre lyst på sjokolade og annen fy-mat. tror faktisk jeg bare har spist sjokolade 2-3 ganger etter at jeg begynte, og før spiste jeg det 3-4 ganger i uka. Nå har jeg ikke noe trang til det, og kan fint gå innom butikken uten å kjøpe godteri! Men hvor lang tid tar det før man ser det på kroppen da? Jeg har 10 kilo for mye, og prøver å få disse bort da. Veier meg ikke lenger, men syns ikke jeg har krympet så mye (utenom at magen er flatere fordi jeg endelig har sluttet å være så oppblåst!). Trener 3 ganger i uken, 1-1,5 time hver gang. Hovedsaklig spinning og vekter. Noen tips og erfaringer her? =)
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Har forresten trent i ca 6-7 uker. før det var det nada trening på meg.
Gjest Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Du må huske på at den største forandringen som skjer i starten er på holdningen og at du bygger muskler samtidig som du fjerner fett, derfor vil en gjerne ikke se den store forskjellen sånn, men en føler seg gjerne mindre dvask i skinnet. Hvis målet er å forbrenne noe fett er det lurt å trene vekter ført og så kondisjon rett etterpå. Personlig liker jeg best type aerobic timer, de får kjørt hele kroppen bedre enn hva spinning gjør.
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Takk for svar=) skal huske på det med vekter først og så kondis=) Aerobic kan jeg dessverre ikke trene siden jeg har problemer med bekken og hofter, og fort blir ødelagt der av lange steg og mye sprett og hopp... Men vet de har salsakurs der, kunne tenkt meg å prøvd det. Det bygger jo muskler rundt hoftene også, og det trenger jeg! Jeg var på pilates i går og var litt "skuffa". Forrige gang syns jeg det var veldig tungt (en måned siden) men i går kjente jeg det nesten ikke... Var ny instruktør og andre øvelser, men... Men det er kanskje effektivt allikevel? Hm, hvis jeg fortsetter å trene 3 ganger uka i et år mååå jeg da ha blitt tynnere?Jeg gir virkelig alt på trening, så det må vel gi litt effekt? =)
*Rutletutt* Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Syns du er kjempeflink, jeg! Klart du vil se det på kroppen, men det tar som regel litt tid...det er vel forskjellig fra menneske til menneske hvor kjapt det kommer, men du vil etterhvert føle deg mye fastere i fisken - og det er jo deilig:o) Så lenge du både forbrenner fett og bygger muskler vil du se resultater! Går du turer også? Er jo kjempebra fettforbrennede trening å gå kjappe turer (siden du ikke bør jogge med de hoftene dine...) jeg har gått MASSE tur i permisjonen, og kg har rent av. Jeg er kvitt alle celulittene og det meste av fettet;o) Går da i kjapt tempo i halvannen time hver dag + at jeg får motstand av å dytte vognen foran meg. Lykke til videre, Sauen - du er kjempeflink:o)
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Takk for det=) Jeg er ikke noe flink å gå tur nei, blir helst sløving på lekeplassen =P Liker å gå tur i skogen på høsten da, så da blir det kanskje noen turer=) var flink i vår, men... Jaja, syns jeg er flink uansett jeg! =P
Kåre Moradi Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Det høres ut som du gjør alt etter boka for LANGVARIG vektreduksjon, og det vil nok ta litt tid. Det positive er at du mest sannsynlig vil klare å holde deg slank og ikke rase opp igjen. Det kan ta litt tid altså - men mye sunnere enn jo-jo slanking. Vil tippe vekten vil begynne å gå nedover sakte men sikkert rimelig snart. Hva spiser du bortsett fra å være flink til å holde deg unna godteri da? Jeg har aldri vært overvektig så vet ikke hvordan det virker på vektreduksjon, men følte meg mye mindre dvask da jeg fikk øynene opp for hvor mye jævelskap det er i ferdigmat og halvfabrikata - selv om det er såkalt "fettfritt". Bytte ut noe av mengden poteter, ris og pasta med grønnsaker skal visst også gi effekt. Du er flink:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå