siljenittis Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Hei, Jeg er i 18 uke nå! Alle spør om jeg merker noen bevegelser,men har ikke gjort det!Men i går kveld etter middag kjente jeg ganske sterke dunk i magen,på høyre side under navlen! Det var sånn at min samboer kjente det da han holdt der! Jeg kjente det også med hånden utenpå magen!Det var ca 10 ganger+litt i natt! Kan det være barnet,eller er det for tidlig? Eller var det kanskje noe annet? Håper det ikke er noe galt! Silje
Faylinn Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Høres veldig ut som en baby! Luft er mer boblende følelse som ofte forveksles med babyspark av håpende mødre. :-) Det er bare å venne seg til det. Etter hvert sparker dem opp under ribbeina og du prøver å dytte dem unna. :-) Jeg kjente det i min 17 uke da jeg var førstegangs, så det er ikke for tidlig.
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Er 18+4 idag og har ikke kjent noe ting... har prøvd de fleste triks også. Vet ikke hvor lenge jeg må vente jeg. Begynner å bli utålmodig
siljenittis Skrevet 7. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2008 Tusen takk for svar! Godt å høre at det er "normalt" og at det kan være nurket:) Kjempe gøy men nesten litt skummelt....!!! Ble helt rar! Jordmor mente da jeg var på ultralyd i uke 17+1 at det kom til å ta enda 6-7 uker før jeg kunne merke liv! Spesielt siden det er første gang jeg er gravid! Og to stk sa i går at "neida,det er alt for tidlig å kjenne noe"! derfor kom bekymringene.... Men de kommer vel til å komme helt til fødselen tenker jeg:)
venter på januar09 Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Er sikkert den lille tassen du kjenner. Jeg har i løpet av de siste timene følt litt sånn "sting- dunk- følelse" nederst på venstre side. Kjenner ikke at det er spark akkurat, men er litt urolig siden det faktisk er litt vondt. Tror ikke det er ligamentene for det har jeg kjent mye. Håper det er den lille som er begynt å sparke meg.... Starter uke 19 i dag. Synes du det kan være litt vondt?
siljenittis Skrevet 7. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2008 Er nok mere som du sier sånne sting/dunk! Og jeg vil ikke si at det er behagelig nei! Er litt vondt... og stramt også,men blir vel kanskje litt ekstra ubehagelig når man er litt urolig?! Har du det hele tiden eller i perioder? Nå snakker jeg som om jeg har hatt det lenge,men det beg.egentlig tydelig i går;)Jeg får også bare håpe at det er nurket og at alt er som det skal:) jeg startet uke 19 i går:))
birrisj05.02.09 Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Jeg er 16 uker, og førstegangs, og jeg har kjent tre små dunk når jeg lå "hardt" på magen.. :-) Så det er nok det du kjente. Men vær obs på at din egen puls lan lure deg. Men du er jo såpass langt at det var nok din lille Hvis det ikke er livmora du har kjent? Hvis det kjennes ut som sting. For livmora strekker seg nok enda litt..
venter på januar09 Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Nå er det noen timer siden sist jeg skrev, men jeg kjenner det like mye hele tiden. Har vært sånn stort sett hele dagen. Jeg har ikke kjent noen ting før i dag. Har ventet på disse sommerfuglvingene/boblene/gullfiskene som man såvidt skal kunne kjenne, men her var det jaggu meg trøkk fra første sekund! Det rare er at både samboeren og venninna mi kjente det utpå magen, første dagen jeg føler det innvendig !? Samboeren min utbrøt : "her går det rundt og rundt". Litt skummelt at det kommer så brått og hardt, og at det varer en hel dag! Trodde de sov innimellom...
siljenittis Skrevet 8. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2008 sånn var det med meg også!! Hadde ikke følt noe før de voldsomme dultene,som da også min samboer kjente utenpå!! Og de varte halve dagen og natta!Men samboer sa bare "det er jo bare bra,da er han en kraftkar ":) Synes det er litt rart.....og nå har det ikke vært noe av det samme siden?? Nå er jeg tilbake til å ikke helt vite om jeg kjenner noe eller ikke....merkelig?!?!
venter på januar09 Skrevet 8. august 2008 #11 Skrevet 8. august 2008 Utrolig godt å høre at vi er flere. Hadde ikke trodd at det skulle gå an. I dag er det mye roligere, tror ikke jeg kjenner noe særlig. I går spilte jeg en på en konsert med ganske masse lyd til tider. Er vel for tidlig til at den kunne ha hørt det, men kanskje den merket litt spenning og nerver fra meg! Du skal se at det er noen skikkelige turbo-prins(ess)er vi får!!! Artig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå