micro Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 fikk endelig gått inn på min egen side igjen. men når jeg logger meg inn der så sier den at jeg er i min 13 uke. nå ble jeg veldig forvirra. for jeg har hele tiden trodd at når jeg er 12+3 så er jeg 12 uker. forstår at jeg går inn i min 13 uke, men skal jeg ikke da lese om det som står for den 12uka?
Fullt hus :) Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 du er 12 fullgått uker men du er i den 13. Si at du er 25 år, men fyller 26 i desember. så er du i ditt 26'ende år. sant.. Du er 25 helgåtte år, men i ditt 26.
saltogpepper Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Jeg for min del synes det er veldig rart hvordan barnimagen.com regner uker. Hverken legen eller jordmoren min regner på den måten, ei heller andre nettsider som mammanett, babyverden osv. I forhold til eksemplet over : jeg er 30 år og da sier jeg jo søren meg til folk at jeg er 30 også. Ja, man kan også si at jeg går i mitt 31 år, men jeg sier da aldri at jeg er i år 31 liksom? Litt rart dette. Dessuten blir jeg så forvirra når det er snakk om viktige milepæler som f.eks det å komme til uke 12 eller 23 - Jeg er nå 22+2; noe som på barnimagen betyr at jeg er i uke 23 - Uke 23 er en viktig milepæl fordi dersom barnet blir født nå, så vil de prøve å gjøre alt de kan for å redde det. Men ifølge legen, jordmoren min, og de som tok ultralyd på sykeshuset , så kommer jeg ikke dit før om en uke... Jaja. Ingen stor ting, men litt irriterende, og du er ikke alene om å forvirres av dette.
Fullt hus :) Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 det står da heller ikke at hun er 13 uker. Men at hun går i sin 13. uke. akkurat som at du ikke sier du er 31
imami Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Vledig enig i at det er forvirrende, men det er ikke barnimagen som har funnet på dette. Alle bruker samme terminologi. Forskjellen er om du sier "12 uker" eller "i din 13. uke". Og husk at vi er i det 21. århundret nå ;-)
micro Skrevet 7. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2008 men utviklingen til fosteret passer mer med uke 12, når jeg leser det. derfor synes jeg det er rart at de gir meg uke 13. men men.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Hei, hei!! Kordan kan du vite at utviklinga passe mere med uke 12 enn 13?? :-) skjønne at mange blir forvirra, men du kan jo alltids si at du e 12 uka på vei om du vil, istede for uke 13 ;-)) blir jo akkurat d samme ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå