Bare™ Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Ser du har litt peil på ridning.. Bor du på Østlandet tar jeg gjerne imot tips til en haltepink jeg har.. Han skal nå få vinterferie grunnet gaffelbåndsskade. Hadde planer om å sette han til svømming, men fant ut at han kan få helt fri. Han er hingst, så har han vondt i bena står han stille, og føler han seg bra så kan han da flytte litt på seg... Det kommer han til å gjøre- han elsker jo damer!! Kunne tenkt meg å fått noen til å ridd han igjennom i opptreningsperioden til våren! Konkurrerte på mine yngre dager, men har blitt helt grønn.. Overlater det gjerne til noen som KAN! Er nemlig kun turrytter!
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 hehe jo da er her =)) nå bor jeg ganske langt unna østlandet...
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 svømming er kanskje lurt d?? jeg har ikke mye greie på travhester !! her er ikke miljø for sånt her oppe... her kommer bare de (livsfarlige ;o)) avdanka traverne som vi egentlig kunne klart oss uten hehe ;P men svømming er jo en supereffektv og veldig skånsom treningsmetode !! har du tilgang på basseng/vann generelt, må jo d være helt supert !! ellers finner du helt sikkert noen som kan ri; evt sende han noen uker til tilriding/opp-igjen-trening?? =) hehe er nok mest aktiv på sidelinja jeg å, nå,men driver å lover (å lyger ;p) her oppe om t nåå skal jeg snart kjøpe ny hest...men med t barn å skolegang i vente, blir d nok med tanken første åra... har holdt på stort sett hele livet, så blir jo nesten en livsstil hehe...heste-abstinenser er ikke til å kimse av ;o)
Bare™ Skrevet 7. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2008 Vi har en berider fra Flyinge her i nabolaget som jeg har ridd på timer med tidligere. Har tro på å få ridd de til altså, men min hest er så smidig som en katt. Hans utfordring er bukkehov som følge av litt dårlig hovpleie som unghest.. Dessverre.. Men han kan trenes til å klare å løpe med det benet. Han har tjent 850 tusen med det benet, og satte sin personlige rekord nå i våres, så han KAN jo når bena holder..
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 åå!! såpass !! så bra, da !!! hovplager SUGER !!! d skal såå lite til før ALT skjærer seg helt... å så d tar jo gjerne åresvis før en får alt på rett kjøl igjen... i mange tilfeller er d ikke noe å gjøre, heller... hvis beina har blitt skeivstilt å sånn... :-/ møkk. ikke alle skjønner hvor utrolig viktig god hovpleie og oppfølging er from the very beginning !! å d er jo utrolig dumt, for de som kommer etter, som kjøpere å sånn...
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 hva er d egentlig å gjøre med bukkehov?? =)
Bare™ Skrevet 7. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2008 Prøve å bygge han NED i draktene. Ellers er det som å løpe på høye hæler. Droppe jålesko som PG såler...feks.
Bare™ Skrevet 7. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2008 På lørdag havner han på "beite".. Kan tro han skal kose seg!! Noen som vil låne bort ei brunstig hoppe til han? Stor flott varmblodshingst. Billedskjønn og herlig personlighet!! DA hadde han kost seg, da... Lille gutten til mamma'n sin :-*
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 7. august 2008 #10 Skrevet 7. august 2008 bra st han få hjelp mot d da... !!! ååå han kommer til å digge ferie, da!! hester er så rare...før, når vi slapp alle skolehestene her ut på 'storebeite' på sommern, tok dem bare helt av ! såå glade da, jogga rundt å viste seg frem i dagesvis før de roa nepa å bare spiste å koste seg... =) viste gangarter ingen trodde dem hadde hehe ;o) min(e) har ikke fått stått så lenge dem stakkars... men 'gammelnokk'en' min nå, står jo ute hele året, stort sett.. inne om vintern på nattestid da... litt mer 'pinglerase' hehe ;o) må pakkes inn... men tror nok han nyyyter pensjonisttilværelsen, jah ! så deili å se at han koser seg sånn... =) har desverre ikke noen varmblodshoppe på hånden... men du får annonsere litt, sikkert noen som hadde hatt troa hehe -d hadde han jaffal likt ;P
Bare™ Skrevet 7. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. august 2008 har lov å bruke egen hingst på egen hoppe. Men å finne en hoppe med ok stamme å avle på blir verre. Da vil de helst bruke en hingst som har prestert både i avl og på banen...
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 7. august 2008 #12 Skrevet 7. august 2008 ja, ofte så... men, ikke alle =) noen har jo en ikke-premiert-helt-ordinær-varmblodshoppe som de kanskje kunne tenkt seg å bedekke med en flott ar uten at d koster skjorta å en halv?? ;o)
Bare™ Skrevet 7. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. august 2008 gratis denne da!! Så får han kost seg i ferien sin!! Hvem ville ikke det??
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 7. august 2008 #14 Skrevet 7. august 2008 du får hive deg rundt å finne han ei dame ;P
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 7. august 2008 #15 Skrevet 7. august 2008 så hvis jeg noensinne sku trenge en varmblodsmix da, så står din til disp?? =)
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 7. august 2008 #17 Skrevet 7. august 2008 åå! ja kan du ikke d?? så får jeg grom-gutten ;P
Bare™ Skrevet 7. august 2008 Forfatter #18 Skrevet 7. august 2008 Fikk jeg det til, tro? Fant ikke noen kule av han. Har de på harddisk, sitter på laptop. Burde lagt meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå