Gå til innhold

Apropos pasienthotell og sånn -SUS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har født i det siste på SUS og brukt pasienthotellet der? Blir jo å føde der (ikke før neste år, da), for 2. gang, men denne gangen finnes jo hotellet i motsetning til sist.

Er det barnepleiere og sånn tilgjengelig utenom visittene?

Får man bare være der x-antall dager (hvor mange)?

Kan man få mat opp på rommet (selv om man ikke har noen til å hente for seg)?

Er det bare de "syke" som havner på barsel nå da, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg fikk en jente for 11 mnd siden og vi var på hotellet etter fødselen. Synes det var helt topp! Vi som har født har vår egen etg, der barnepleiere, jordmor og lege (lege: kun dagtid) holder til rett ved rommene. Vi kunne hente maten nede i resturanten ved spisetider dersom en ikke orket å sitte der nede selv. Mannen min hentet til oss da vi måtte til legen med jenta vår midt i lunsjen. (kan ikke gå i morgenkåpe og lignende der nede, men vanlige joggebukser og slikt er ok) Regner med du kan få maten opp, men det er jeg ikke sikker på..Vi hadde hurtignummer på rommet til pleierene, og kunne ringe når tid som helst på natten og dagen dersom det var noe vi lurte på og de kom til rommet dersom vi ville det. Vi var der i 2 netter, men tror ikke du blir kastet ut dersom du vil være litt lenger. :-)Det er som regel de som har hatt komplikasjoner som ender på barsel, eller dersom hotellet er fullt. Du får truser og forskjellige bind på hotellet, baby får bleier, klær, salve, gode gulpekluter og engangs papirkluter til bruk når en er der. Apotek finnes på sjukehuset dersom en trenger noe derfra. Kjøleskap på rommet var glimrende da vi kunne ha litt drikke og annet med selv. Gubben handlet iskald eplemost, og det smakte etter en fødsel!! Lykke til.

mvh

Skrevet

Tusen takk for kjempefint svar!!

Må si det frister endel etter å ha ligget som 6. mann på et 5mannsrom da jeg fødte sist (ble liggende i midten uten gardiner). Samtidig så var det også koseligere da vi var 6 enn den siste natta da jeg delte med 2 andre som var helt asosiale, men men :o) Har liksom sett for meg hotellet som en sånn "nå er du helt på egenhånd"-sted, men det høres det jo ikek ut som det er :o) Og ikke minst deilig å slippe alle andres besøk hele tiden :oDD

Skrevet

Jeg fikk nr 2 nå i april. Det er bare de som ike akn ta vare på seg selv som havner på barsel. Kan du gå på do og dusje, kan du bo på hotel.

Det er barnepleiere/jordmødre tilgjengelig døgnet rundt for å hjelpe. Hvis det er noe du lurer på ringer du (med hoteltelefonen, gratis internt) og de kommer ganske så raskt. Er det krisealarm finnes det også sånn god gammeldags tråd å dra i, men det er kun hvis det er alvorlig øyeblikkelig hjelp. Det er et rom for fellesen, til bading av barna, lysbehandling, ammeputer osv. Man har også tilgang på pumpe hvis man ønsker.

Som 2. gangs fødende er det i utgangspunktet 2 netter.

En kan ta med mat opp på rommet, men må ordne det selv.

Jeg synst det var topp (og jeg hadde enerom med førstemann på barsel). Komfortfaktoren var høyere, rommene var jo små, men det var mer enn nok plass til meg, mini og vårt besøk. Maten var god. Buffet til frokost og kunne velge mellom to retter til lunsj og middag. Lurt å ta med seg et par skiver opp på rommet, det er jo bare tre måltider og greit å ha noe i kjøleskapet hvis sulten kommer.

Husk på at du må ha noen litt vanlige klær med, siden en må i restauranten, kan ikke daffe rundt i sykehusskjorte og morgenkåpe, kun i gangen på bareslhotellet er det lov.

Det gikk veldig bra, og jeg hadde både en langvarig og tøff fødsel, med saks og sugekopp, for å ta den korte forklaringen.

Skrevet

Tøy skal nok gå fint - eneste jeg brukte av sykehusklær sist var de sexy nettingtrusene :oD

Oppfølgingsspørsmål - kan man få ligge på pasienthotellet om man føder på fødeloftet også??

Skrevet

Det kan jeg ikke svare sikkert på, men tror at om man føder på loftet så havner man på loftet også? At man sover der?

Skrevet

Jeg vet de har/hadde et familierom der (som jeg antar at minner om hotellrommene) hvor far også kunne overnatte, men der får man jo vanligvis bare være et døgn. Liker ikke flytte på meg, så hadde jo vært likegreit å evt flyttet over på hotellet med en gang... Optimistisk som jeg er tror jeg jo at jeg får føde der oppe denne gangen også, haha... (fikk ikke sist pga overtid)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...