twist Skrevet 7. august 2008 #1 Skrevet 7. august 2008 Jeg er sju dager over termin, og i går var jeg på overtidskontroll. Jordmoren strippet meg, altså røsket i livmortappen for å løsne litt. Jeg fikk vite at jeg har en cm åpning. Tror dere det er stor sjanse for at jeg føder i dag eller i morgen? Har noen her erfaring med dette, kan man gå flere dager med en cm åpning eller kan jeg forvente at noe snart skjer? Pleier stripping å være effektivt?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 gratulerer snart....;=) jeg ble strippet 4 ganger på 1 uke pga kroppen ville ikke gå i fødsel... hadde 4 cm åpning,livmormunnen var helt flat og veggene var løvtynne,men det tok 1 uke asså... Men går du lengere blir du vel snart satt igang?Eller? Jeg ble ``satt`` igang på termin jaaa,pga kroppen klarte det ikke selv. Lykke lykke til i hvertfall:=)
melkekua™ Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 1 cm er vel ikke uvanlig...... jeg gikk med 2-3 cm noen uker. Stripping kan være effektivt, men det gjaldt ikke for meg når jeg ventet førstemann. Jeg måtte settes igang! Håper for din del at fødselen starter idag eller imorgen og av seg selv ) Lykke til!
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Det er ikke lett å si, kommer ann på hvordan kroppen din reagerer på stripping og på hvor moden du er. Jeg ble strippet 14 dager over termin, hadde da 1 cm åpning jeg også. Men det skjedde ikke noe mer, før jeg ble satt igang 2 dager senere. Du får nesten bare smøre deg med tålmodighet å se... Lykke til
Lykkepiller Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Hei Jeg vil ikke ta motet fra deg men... Jeg ble strippet en uke etter termin og hadde også en cm åpning da det skjedde. Likevel gikk jeg helt til 16 dager over uten at det skjedde noe som helst. Måtte bli satt igang til slutt og fødte på dag 17 over! Men du kan jo selvfølgelig føde i morra, det er det ingen som vet! =) Lykke til uansett!
Fru-mamma Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 Hos meg første gang startet riene 1 døgn etter tremin. Ble undersøkt på føden. Hadde 1 cm åpning, ble strippet og fødte et døgn etter... Andre gang ble jeg strippet på tremindagen med 2-3 cm åpning, hadde ikke rier. Fødte to døgn etter...
olla Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Forskjellig fra person til person, men jeg ble strippet 8 dager over termin, og fødte dagen etter.
Stjerne37 Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Jeg ble strippet 4dager før terminen og fødte 11 timer senere.( hadde 2cm åpning da hun strippet)
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Samme som muselusa her! Ble strippet 4 dager før termin, nøyaktig kl 13.20. Fødte 04.42... ) Hadde da 2 cm åpning jeg også..
twist Skrevet 7. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2008 Takk for mange tilbakemeldinger. Jeg har ingen rier enda, bare en kynner i ny og ne. Håper på baby i morgen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå