Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7+2 nå, og blir fort kvalm og spyr noen ganger. Jeg vet mange har det mye verre, og jeg vet det kan bli verre. Jeg begynner snart på jobb igjen. Jeg er lærer og har fått et årsvikariat (vikar for lærer som har fått baby) Litt flaut å begynne vikariatet med å si til sjefen at jeg er gravid. Jeg håper derfor på råd mot lettere kvalme slik at jeg kan klare jobben uten å bli sykemeldt med en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er skrekkelig kvalm og har vært det den siste uken (aner ikke hvor langt jeg er på vei, for testet positivt den 5.8 og har ikke helt fått summa meg).

Såfall, jeg klarer knapt tenke på mat før det snur seg om i magen min, men fikk et tips fra min kjære samboer, ISBITER!!

Han hadde en kollega med ekstrem sv.skapskvalme, og der hjalp det visst og suge på isbiter.

Så det har jeg forsøkt idag, og det hjelper litt :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg kjenner igjen dette med "pinlig jobbsituasjon". Trøst deg med at du er i godt selskap og at det er noe som er viktigere enn de øyeblikkene du synes er litt flaue pga "dårlig timing".

Jeg tror det er forskjellige sorter kvalme. Kjenner ikke din, men for min del så hjalp det å forsøke å la være å stresse, pust og tenk på noe annet. Hos meg hjalp det å unngå å bli sulten. Planlegg måltidene og ha noe innen rekkevidde med en gang kvalmen melder seg. (Jeg hadde lager med rettikoppen, tørre kjeks, frukt osv)

Men andre igjen tåler jo ikke å se mat, så det er forskjellig. Det går over.

Skrevet

Har selv vært på jakt etter noe som kan hjelpe. I går fant jeg sukkerfrie Mentos (i eske) med mintsmak. Det syntes jeg var veldig bra. Sliter med at dårlig lukt i nesen og en slags tørr men seig smak i munnen. Disse var veldig friske. Men det står på pakken at overforbruk har en lakserende effekt, så man bør gjerne ikke overdrive...

Prøver forøvrig å kurerer kvalmen med å spise. Får nok festlige utslag på vekten tenker jeg....

Skrevet