Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7+2 nå, og blir fort kvalm og spyr noen ganger. Jeg vet mange har det mye verre, og jeg vet det kan bli verre. Jeg begynner snart på jobb igjen. Jeg er lærer og har fått et årsvikariat (vikar for lærer som har fått baby) Litt flaut å begynne vikariatet med å si til sjefen at jeg er gravid. Jeg håper derfor på råd mot lettere kvalme slik at jeg kan klare jobben uten å bli sykemeldt med en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er skrekkelig kvalm og har vært det den siste uken (aner ikke hvor langt jeg er på vei, for testet positivt den 5.8 og har ikke helt fått summa meg).

Såfall, jeg klarer knapt tenke på mat før det snur seg om i magen min, men fikk et tips fra min kjære samboer, ISBITER!!

Han hadde en kollega med ekstrem sv.skapskvalme, og der hjalp det visst og suge på isbiter.

Så det har jeg forsøkt idag, og det hjelper litt :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg kjenner igjen dette med "pinlig jobbsituasjon". Trøst deg med at du er i godt selskap og at det er noe som er viktigere enn de øyeblikkene du synes er litt flaue pga "dårlig timing".

Jeg tror det er forskjellige sorter kvalme. Kjenner ikke din, men for min del så hjalp det å forsøke å la være å stresse, pust og tenk på noe annet. Hos meg hjalp det å unngå å bli sulten. Planlegg måltidene og ha noe innen rekkevidde med en gang kvalmen melder seg. (Jeg hadde lager med rettikoppen, tørre kjeks, frukt osv)

Men andre igjen tåler jo ikke å se mat, så det er forskjellig. Det går over.

Skrevet

Har selv vært på jakt etter noe som kan hjelpe. I går fant jeg sukkerfrie Mentos (i eske) med mintsmak. Det syntes jeg var veldig bra. Sliter med at dårlig lukt i nesen og en slags tørr men seig smak i munnen. Disse var veldig friske. Men det står på pakken at overforbruk har en lakserende effekt, så man bør gjerne ikke overdrive...

Prøver forøvrig å kurerer kvalmen med å spise. Får nok festlige utslag på vekten tenker jeg....

Skrevet

Har ikke problemer med kvalme selv, men en veninne av meg fikk beskjed av legen å ta én stk Postafen (reisesyketablett) de dagene hun var absolutt verst. Det har visst hjulpet :) Det er også mange som sier at det ingefærte hjelper.

God bedring!

Skrevet

Vet ikke om dette hjelper for alle, men det har ihvertfall hatt effekt hos meg. Fikk kiropraktor til å løsne opp i øverste nakkevirvel (C1) og hadde flere oppkastfrie dager på rad etterpå. Dette punktet har visstnok tilknytning til kvalme og brekningssenteret i hjernen.

Skrevet

Hei!

Vitamin B6/Pyridoksin hjalp meg forrige gang, merket godt når jeg glemte en tablett (morgen og kveld)

Reagerte ikke så mye på lukter, men hadde konstant ekkel smak i munnen. Tyrkisk pepper var redningen min :)

Skrevet

Har funnet ut at det hjelper å spise med en gang jeg står opp og ikke vente til etter jeg har dusjet og kledt på meg. Merker at kvalmen kommer sigende etter jeg har stått opp. Så hvis jeg spiser meg en gang jeg står opp, får jeg iallfall i meg mat og starter ikke dagen med å være sulten. Kvalmen blir verre når jeg er sulten. Dessverre rekker jeg å bli kvalm utpå formiddagen så lunsjen går ikke like bra som frokosten. Men men, bedre enn ingenting. Stemmer forresten i den ideen med å suge på isbiter, tror det hjelper litt. Kaldt vann demper også litt.

Skrevet

Jeg er 7 + 5 og har vært kvalm i ei uke no. Va akkurat lik sist. Går heldigvis over etter en måned! Og eg e av de heldige som ikkje spyr. Men eg går heile dagen og e småkvalm. Tipset mett e å spise litt og ofte. Synes eg klare å holde det litt i sjokk da. Også bli det litt iskald glasscola, det syns eg og hjelpe. Kan tenke meg at det isbitgreiern og funke.

Skrevet

Takk for mange råd.

Som flere av dere har jeg også "vond" smak i munnen. Spesielt når jeg spiser noe søtt, så jeg drikker farris eller tilsvarende.

Skrevet

Ville kjøpt Sea-band, de hjelper meg i alle fall:)

Skrevet

Det som hjelper her er og spise og drikke iskaldt vann med isbiter i ! Fryker jeg kommer til og legge på meg en go del...

Skrevet

hva er sea-band, og hvor køper man dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...