Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 åååå jeg har hatt "puls migrene" siden i går, sterke intense smerter som kommer når jeg rører på meg, så lenge jeg ligger stille eller sitter stille går det bra, men så fort jeg rører på meg så gjør det så fryktelig vondt, bare det å tisse er en pine, for å ikke snakke om å sitte her. noen som har noen gode råd? Jeg har de siste timene ligget stille å sovet mens jeg venter på at datteren min våkner for å få mat og ny bleie. Hun har sovet meget godt siden klokken 20.30. nå tusler jeg tilbake i sengen.. måtte bare klage litt før jeg skrur av pcn.
winneboo Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Går du på medisiner? Jeg må daglig bruke medisiner resten av livet for å holde migrenen på avstand. Jeg har alikevel kanskje ett anfall i uken men det er lite i forhold til hva jeg hadde før. Nå kan jeg også gå 2 uker uten anfall. Hos meg spiller stress en stor rolle, så hvor mer jeg stresser hvor oftere har jeg anfall. Kaffe,røyk,koffein,sjokolade kan også ha innvirkning på noen.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Nei. ikke annet enn forebyggende, maxalt men det har ikke virket denne gangen. Hva bruker du? Jeg har sovepiller som jeg kan ta men mannen min er på jobb så det er ikke aktuelt. Før jeg fikk barn brukte jeg det 3 til 4 ganger i uken og hadde nesten ikke migrene, max 2 ganger i mnd.
winneboo Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Jeg bruker også forebyggende. Den heter Selo- Zok 200mg. Du kan få alt fra 50 mg til 300 mg. Den funker kjempebra for meg. Fikk et helt annent liv etter den. Å så bruker jeg Almogran som da er akutt piller som jeg tar når jeg merker at et anfall er på vei.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Jeg forebygger med metoprolol, og ellers har jeg kuttet ut melk mer eller mindre, og det har hjulpet MYE!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Jeg får også migrene av stress. Da jenta vår var nyfødt, var jeg konstant stressa, og hadde migrene annenhver dag. Da fikk jeg resept på Cataflam tabletter av legen. Disse kunne jeg ta mens jeg ammet, og de hjalp meg veldig. Ellers sover jeg så mye jeg kan hvis mannen er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå