Gå til innhold

Da er lille Aurora kommet! :) (noe detaljert) (samme som 3 tri.)


AK, mamma til Aurora. :)

Anbefalte innlegg

Hun er så nydelig!! <3 Kom 1 aug 01.56, veide 3250 gr og er 49 cm, og fullstendig perfekt! :) Fødte på Kr.sund sykehus, kjempe flott opplevelse, både fødsel og på barsel!!

 

Kom inn på sykehuset kl 1600 den 31/7. Hadde da 1,5-2 cm åpning. Klarte ikke å ligge pga det var så vondt til korsryggen, så jeg gikk og sto, satt ett par timer i dusjen, reiste meg i hver rie for å få varmt vann på korsryggen, det hjalp masse!! hehe, spiste kveldsmat i dusjen, litt av ett syn sikkert. :) Kl 2200 var det 3 cm åpning, og jeg så for meg at 12-18 timer med slike smerter kommer jeg meg ikke igjennom... så kom jeg opp i badekaret, men dette ble også vondt til ryggen, selv om jeg lå i vann lå jeg jo... Vaktskifte og ny jordmor, hun sa at siden jeg hadde sånne ryggsmerter var det bra at hun brannt for stående fødsler, så jeg skulle få slippe å ligge eller sitte. :) Opp av badekar, og ny runde med å henge over "prekestolen" og traske frem og tilbake, på slutten slappet jeg bare av mellom riene der jeg sto. Kl 00.00 hadde jeg 8 cm åpning, da var lettelsen stor! :) Fikk tilbud om lystgass, men jeg var så kvalm, så jeg turte ikke, i frykt for å begynne å kaste opp... Hadde øvd inn pusteteknikker sammen med venninna mi (fødselshjelper), men så nå fikk hun streng beskjed, hehe, om å telle til 4 opp og ned, for jeg klarte ikke gjøre det slik vi skulle, men det var veldig godt å ha stemmen hennes å konsentrere seg om og denne fine rytmen det ga. :) Slimproppen gikk, og så gikk vannet. Ca 01.00 begynte press riene som varte i 3 kvarter, for en befrielse, endelig hadde jeg litt kontroll over hva som skjedde og disse smertene var ikke så onde som tidligere synes jeg. :) Jeg hang over sengen, og fødselshjelpern min sto på andre siden og holdt hendene mine, lillegull ble så født ned i en sakkosekk, og ble lagt oppi senga forann meg, slik at jeg kunne stryke henne med den ene hånden og se på henne, mens morkaken kom ut. *sukk* fantastisk å få henne ut, min lille solstråle! :) Skulle egentlig klippe strengen selv, men jeg skalv slik. :) Så dette fikk venninna mi gjøre. :) Fikk nå legge meg i sengen og fikk aurora på brystet, ubeskrivelig følelse av lykke. :) :)

 

Så ingen smertestillende middler, men telling, pusting, dusj, gåing og rugging gjorde nok susen altså. :) Har vært 3 ganger på modningsakupunktur, og siste mnd før termin tok jeg bringebærbladkappsler, vet jo ikke hvilken effekt dette hadde, men om jeg får flere barn skal jeg gjøre det igjen. ;)

 

Takker for meg her på 3 tri, har vært en glede å få dele tanker og råd med dere! :)

 

Ett lite råd: Oppdater dere ang amming når termin nærmer seg, jeg hadde glemt mye av det jeg hadde lest, og fått noen aha opplevelser nå når jeg har lest etter at jeg kom hjem...

 

Ønsker dere lykke til!!! Det er så absolutt verdt all kvalme, halsbrann,bekkenproblemer, dårlig søvn, osv! ;)

 

Mange goe tanker sendes fra oss to. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Selv har jeg termin i september, men måtte lure meg inn på augustklubben for å se om noen av barna var komt ut enda! Jeg skal føde på en fødeavdeling uten tilgang på lystgass og epidural, så jeg blir veldig glad når jeg ser at folk føder greit uten det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...