lana<3 Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Hvordan går det med treningen din nå som du er overtidig?? Husker du sa du gikk til modningsakupunktur, er det klassisk akupunktur du går til eller vanlig akupunktur? Jeg begynner med klassisk modningsakupunktur i neste uke ( uke 35 ) hos en flink akupunktør. Hvordan er formen ellers? Hørte slimproppen gikk, har du begynt å få modningsrier eller? Klem fra
2 fine små Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Hei du =o) Jeg er aktiv, men kaller det ikke trening lenger, hehe...saa ikke noe aa skrive inn her om. Noe forsiktig svoemming, men bare noen hundre meter pr gang, mot 1000-1400 normalt pr oekt. Mest for bevegelsen naa og godt for magen aa flyte i vann, nedover, tror det er bra for naeringen til babyen ogsaa. Litt miniyoga, men forsiktig, mest for aa holde ryggen i sjakk, har jo ikke hatt vondt der enda og holder smerten unna tror jeg, ved aa vri litt hver dag. Ellers bare ro, hvile, mye mat og drikke. Hehe, merker jeg har litt noia for aa gaa i foedsel paa lite energi, saa jeg spiser og spiser og er supernoeye med nok hvile og vaeske. Jeg har gaatt til akupunktur hos en som har en kinesisk approach, men det kalles vel klassisk akupunktur? Usikker paa termene i Norge, men jeg var opptatt av en med asiatisk perspektiv og fant det. Veldig fornoeyd, ferdig naa, siden jeg mest sannsynlig ender opp med igangsatt foedsel fredag. =o) (spent) Jada, modningsrier her, men det gaar bare saa tregt. Lykke til med dine siste 5 uker i svangerskapet. Vil bare si at jeg er i veldig god form og forvetner, hvordan enn foedslen blir, en saa noen lunde rask formkurve tilbake etter foesel, dersom det ikke oppstaar komplikasjoner av noe slag selvsagt. Treningen har ikke vaert forgjeves. Min soete lege sier at barnet har det FOR bra der inne, er vel strengt tatt det eneste man liker aa hoere paa overtid.... ;o)
lana<3 Skrevet 6. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2008 Ja det er kinesisk klassisk akupunktur jeg skal ta eller jeg har jo gått der hele tiden men akupunktøren min har vært på ferie i Kina av alle plasser så har hatt en pause i stikkingen. Jeg liker også best de som har studert kinesisk medisin de har mye mer peiling enn alle de der fysioterapautene som har et helgekurs her og et helgekurs der i akupunktur. I tillegg bruker han supertynne nåler som bare gjør godt å sette ikke vondt. Han skal sette igangsettingsnåler fra termindatoen men han sa det at hvis han setter igangsettingsnåler og ingenting skjer er ikke babyen klar for fødsel enda. Du er jo bare for god form til å overfødeklar, du er nok en av de sprekeste her inne på 3 trimester og fødselen kommer vel til å gå som smurt til tross for at du skal føde i sete, for du skal vel fremdeles det eller? Det er iallefall bra at barnet har det godt der inne siden de kan få litt for lite fostervann osv. når de blir overtidige... Ps. Du må komme med fødselshistorie her inne etter du har født, tenkte idag om du kanskje hadde født siden du ikke har vært så mye her inne de siste dagene...
2 fine små Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Hehe, det var mange hyggelige ord, takk for det. Tar det man faar, ikke sant? =o))) Nei, her snudde lille smurf seg dagen foer ytre vending faktisk og ligger med hodet ned, og helt riktig - fostervannsmengden minker, men i morgen blir jeg satt i gang, gidder ikke haape lenger at dette starter av seg selv. Hyggelig aa svare naar noen spoer, men gidder ikke lage en helt egen traad om min status saa naer foedsel, kjenner jeg blir litt privat, introvert og kanskje litt grinete.... ;o) Men hodet er festet, og alt ligger til rette for hodeleiefoedsel, som jo blir helt nytt for meg. Spennende og det er saa rart naar man har et klokkeslett, saann er det jo for keisersnittmammaer ogsaa, jeg vet jo at i morgen, loerdag eller soendag saa blir jeg mamma. Huff....sentimentalt dette, men jeg gleder meg. Masse lykke til du ogsaa, vi er snart i havn hele veien. Og ja, takknemlig for god form, det har vaert en smart investering, fortsatt ingen smerter noe sted og DET trenger man ikke utbasunere for mye paa sider som dette. Det som var med meg, var at jeg inngikk en avtale med sykehuset om at jeg skal foede i sete dersom den evt snur seg tilbake foer foedsel. Noe det ser ut til at den ikke gjoer. Men laa i sete over 2 mnd, og snudde seg rundt uke 38, saa heldige meg... Klem fra meg.
123snart4"høygravid" Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Kjenner igjen den følelsen der Femina, når håpet om at det skal starte av seg selv ebber ut..... Jeg ble satt i gang med min tredje pga overtid og svangerskapsdiabetes. Dagen før var jeg drittlei og følte meg på en måte "snytt" for spenningen.Ville bare si deg at det gikk utrolig godt likevel, og at fødselsopplevelsen var tilnærmet lik de andre:-) Jeg fikk modningspille som etter noen timer hadde modnet nok til at vannet kunne tas. Etter dette startet kroppen 100% av seg selv og jobben var gjort etter 3 timer:-) Det ble til en veldig positiv opplevelse! Lykke til!!!!!!!!!!!! Klem til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå