Zeke Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 noen som kan hjelpe meg med noen spørsmål er det vanlig at en 6 åring blir heilt krapilsk når han ikke får det som han vil, han slår,kaster,hyler,kjefter,smeler med døra,svarer tilbake osv han var ikke slik før jeg er fortvila, hvor er en gode gutten min???
Trenger hjelp!! Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jepp..Min hva sånn en periode...Herregud,holdt på å klikke innemellom..Når han hadde de episodene så fmåtte han være på rommet..Det hjalp jo ikke,så tok fra han leker han likte godt...Det hjalp..
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Naboungen kan ihvertfall bli slik. Så er kanskje ikke helt uvanlig.
Meg og knoll&tott Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Er vel en av di berømte trassperiodene... Er han skolegutt i år??? Kan jo tenkes at det er pga det er litt mye nytt og spennende som står for døren..?? Jeg har en på 7 år, han har aldri hatt noen form for trass, rolig som et lam. Og så har jeg ei på 5, hun har fått begges doser, hun har hatt en periode no dær hun er ganske så umulig. Så håper det er vanlig ja... Men trøster meg med at alle di andre trassperiodene hennes har gått over etter hvert. Bare å være tolmodig og ikke la dem få vilja si sjøl om det til tider frister bare for å få ro...
Zeke Skrevet 6. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2008 han står å tramper i gulvet å hyler det er ikke min unge på en måte, men da vil dette gå over etter hvert da? han fikk nitendo til bursdagen 12 juli, den er tatt i dag, det kommer jeg til å forsette med, den står nemlig veldig høyt. i dag måte han sove uten pute(følte meg jævlig men ) han kasta den 1 gang på gulvet etter meg engang til så tar jeg den sa jeg da å han ente med sove uten pute. skal få den igjen i morgo men da hviste han at jeg meinte det jeg sa iallefal.ønsk meg lykke til dt trenger jeg. 2 uker til skolen begynner håper det roer seg ned til da.
Trenger hjelp!! Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Jeg kjente ikke igjen min heller,for han har aldri vært sånn før og ikke har han hatt noe trass.Følte jeg fikk alt på engang..En vennine som har barn på samme alder hadde det også sånn..Tror du må bare fortsette med å ta fra,hvis ikke det nytter må du prøve noe annet..Ikkegi opp,selv om det er tøft...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Jepps, har èn som begynner på skolen nå. Og aldri før har jeg vært så forbanna irritert på ungen som i perioder nå i sommer. Han er ikke havandes i hus, og plukker opp de styggeste ord man kan tenke seg. Hyler og skriker, slenger ting og banner. For så å være søte lille kosegutten min tre minutter senere. Blir mildt sagt forvirra!
Zeke Skrevet 6. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2008 takker da er jeg ikke en håpløs mor det er det man føler seg som nemlig når det står på. har to gutter , en på snart fire å han på 6 år de er trassige begge to,kan ikke huske at han på 6 var like trassig når han var 4 som han minste er nå men han tat det vel igjen nå da for makan til greier på han. reine 2 mennsker i en kropp, men det er vel alt det spennende osv som dere sier ang ferdig i bhg og skal på skolen å sfo. takker for hjelpen det hjalp veldig
Zeke Skrevet 6. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2008 det er som å lese om påsan min jo da er dette vanlig godt å høre. vi må bare stå på det som er rett å prøve å roe de ned, lykke til til deg også.
xxxJulianexxx Skrevet 6. august 2008 #10 Skrevet 6. august 2008 Oi! Skvatt litt når jeg leste innlegget ditt jeg. Det kunne vært meg selv som skev det:o) Vi har det akkurat sånn vi også. Er skikkelig fortvila selv til tider, men det høres jo ut på andre her at det er normalt. Min nekter i tillegg å sove igjen hvis han våkner om natta. Så jeg er ganske sliten. Men i morra blir det andre boller. Da begynner han på SFO. Tror det blir godt for han å komme igang igjen med noe etter en lang ferie.
Zeke Skrevet 6. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2008 min begynner ikke på sfo før 18 her, det er ikke noe tilbud frem til det. så denne uka å neste uke er han hjemme med meg, er glad for å ha han altså men det hadde vært godt å ha noen timer uten han slik at jeg fikk slappe av litt bare litt. vi kan bruke 2 timer på å legge han om dagen å våre som bruker tilvanlig en halvtime på tannpuss å legging å da sover de men ikke han om dagen nei, reine albert årberg boka jo
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. august 2008 #12 Skrevet 6. august 2008 Ja lykke til til oss alle vil jeg si. Det som funker best her er å avverge og inngå avtaler når man ser det kan bli konflikt. Om det ikke funker og han "klikker" får han rase ifra seg til han kan diskutere normalt igjen så prøver vi å finne ut av det sammen. Jeg diskuterer ikke med en unge som står og roper din prompedust mens tårene spretter og dørene slamrer. Min kar har alltid vært lett å avlede da, men nå er han blitt ekstrem, fra hat og gråt og tenners gnissel til krampelatter på 10 sekunder. Huff, det må være slitsomt tenker jeg!
Zeke Skrevet 6. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. august 2008 mine 2 bruker orda fra gnottene her!!! jeg prøver å få øyekontakt med han å sette meg ned på hans høyde men det er ikke lett nåt han er helt krapylsk
xxxJulianexxx Skrevet 6. august 2008 #14 Skrevet 6. august 2008 Åååå! Jeg blir så letta av å høre om at andre sliter med ungene sine også) Jeg har faktisk trodd at vi gjør noe feil, eller at han hadde problemer av noe slag jeg. Det er så vanskelig å være en god mamma når han er sånn føler jeg.
Zeke Skrevet 6. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 6. august 2008 ja man føler seg ikke så veldig god mor,men det er godt å ha denne siden å finne ut av at man ikke er så ille alikavel at dette er normalt jeg å har tenkt på om det er noe med påsan her i huset. men nå kan jeg ta det med ro å bare prøve å slappe av å ta det som kommer å bare bitte tenna sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå