Vilja<3 Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 jeg skal begynne på sosionom utd.nå 20 august, gleder og gruer meg:) Noen som vet om det er mye obligatorisk fremøte på studiet? Og noen som er utdannet sosionom som kan fortelle meg hvor dere jobber og hvilke arb.oppg dere har i løpet av en dag?
winneboo Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg har vært personlig assistent for en student som går på sosionomlinja, så jeg var med under forelesningene. De hadde undervisning ca 3-4 dager i uken. Enten fra kl 08.30- 12.30 eller fra 12.30 til 16.15. Første og tredje år så er man ute i praktis i begynnelsen av året. Dessuten er det mye gruppeoppgaver som går over flere uker, så det er ikke så forferdelig mye forelesninger. Mesteparten av undervisningen var obligatorisk, men innimellom var det ikke det. Men vi var på de, å jeg syns kanskje halvparten av det som ikke var obligatorisk var verdt å få med seg videre. Noe svada var det også.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Hvor mye som er obligatorisk varierer litt fra skole til skole. Jeg tar sosionomutdanning på diakonhjemmet og der er ca 50% obligatorisk. Begynner på andre året nå og stortrives
Vilja<3 Skrevet 7. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2008 personlig assistent? kanskje jeg og kan få det:) Jeg har hatt en fødselsdepresjon som jeg har blitt mye bedre av nå, men har innimellom noen vanskelige dager der jeg har problemer med å komme meg ut/ fungere på topp. Så håper det er litt fleksibelt og ikke fulle dager hver dag. Har gått på en utdanning der det var dager fra 8 til 16 kvar dag utenom en dag i uken og synest det var veldig tøft nå når jeg er så opp og ned. Er nok tøft uansett hvilken utdanning man tar, men nå satser jeg på at jeg blir sterkere og sterkere og at jeg skal klare utdanningen uten å måtte gi opp. Takk for svar:)
miss u Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 Jeg er utdannet sosionom, tok studiet i Danmark, så kan ikke si så mye om obligatorisk oppmøte. Jobber på barnevernsinstitusjon. Arbeidsoppgaver kan være samarbeids/ansavrsgruppemøter med barnevernstjenesten, skole, evt arbeidsgivere til ungdommene og andre evt man skal samarbeide med. Man skriver og handlingsplaner sammen med ungdommene, skriver månedsrapporter, halvårsrapporter ol. Ellers jobber man sammen med ungdom med de mål de skal oppnå. Veldig spennende arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå