Gå til innhold

Jeg gruer meg så jeg er helt kvalm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver og flytter, og i mårra skal vi flytte for godt. Så det blir første natta for ungene i nytt hus...

Eldste går nok greit, for han er 4,5 år, og skjønner hele greia, men minsta på 20 mnd bekymrer jeg meg for.

Er redd hun skal føle seg utrygg i nytt hus og sove på nytt sted. Hun skjønner jo ikke hvorfor vi skal være der en gang. Tenk om hun blir redd? Tenker da spesielt på natta...

I tillegg har hun begynt i barnehagen i dag, og det er jo også helt nytt for henne.

Huff, nei nå bekymrer jeg meg fælt... Noen som kan trøste meg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å det går nok så bra skal du se:) prøv å slapp av, ellers kan barna merke nervøsiteten din å bli nervøse selv.

når vi flytta nå i vinter så sørget jeg for å få ordnet soverommene til barna først, slik at de hadde alle lekene sine å tingene sine framme:)

da var yngste gutten min 21 mnd. gikk kjempe bra:)

Skrevet

Det går sikkert kjempe fint, tror heller hun blir stresset av din nervøsitet. Barn er tilpasningsdyktige.

Trøste-klem

Skrevet

Går nok bra skal du se. Bare pass på at minsta har det hun er mest glad i av kosekluter/dyr rundt seg. Hun er jo såpass stor at hun vil jo skjønne det fort,når alt kjent og kjært er rundt henne. Knskje det bare blir spennende i positiv forstand når morgendagen kommer:)

Skrevet

Det går nok helt fint :) Jenta mi på snart 3 år har flyttet 5 ganger på 3 år å tilpasset seg kjempefint hver gang.

Nå håper jeg vi kan bo her vi bor nå en laaaang stund. Kjipt å måtte flytte hele tiden.

Skrevet

Ja, må nok skjerpe meg så hun ikke merker jeg er nervøs...

Barnerommene er så og si ferdige. Skal bare hente sengene og resten av lekekassene i mårra. Så alt vil være kjent av leker og slik.

Gruer meg likevel, jeg...

Skrevet

Det går helt sikkert kjempefint! Dere har vel fortalt at dere skal flytte. Hun er jo gammelnok til å forstå noe av det. Og hun har vel sovet andre steder tidligere?

Skrevet

Dette går så bra så, vi var i akkurat samme situasjon ifjor (kun et barn da :-P), knøttet var 16 mnd og fikk bhg start, nytt hus og mamma tilbake i jobb på samme uke. Gikk helt strålende uten problemer, de er mer adaptive enn vi tror :-) Lykke til med flyttingen :-D

Skrevet

Ja, prøver jo å forklare litt, men usikker på hvor mye hun skjønner.

Hun var med en stund i dag i det nye huset, og vi skal være der hele dagen i mårra.

Hun har sovet borte kun èn gang før.

Skrevet

Takk for svar og trøst alle :-) Godt å høre.

Jeg vet jo egentlig at barn tilpasser seg det meste, men når det er mine barn så klarer jeg ikke tenke helt slik :-)

Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd :) snuppert var akkurat 2 år når vi flyttet og første natten gikk hun inn på rommet sitt, la seg i sengen sin og sovnet :) har sovet godt her fra dag en med andre ord.

Enda da var det første gang hun sov på eget rom og hadde "stor-jente-seng" også.

Går sikkert fint med jenta de også skal du se :)

Skrevet

Ok, bare sovet borte en gang på 20 mnd, da har jeg forståelse for at du gruer deg litt. Men så lenge senga blir lik som hjemme så går det stort sett greit.

Snuppa vår var 3 1/2 år da vi flytta så hun skjønte jo mye. Men hun var også med mye i huset før vi flytta, og hun bare gledet seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...