Gjest Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 løpet av dagen spiser han ei halv brødskive til frokost med melk, litt youhurt eller fruktmos til lunsj, eller noen brødbiter og ca et middagsglass på ettermiddagen, melk/drikki til kvelds. Han er 78 cm og 11, 5 kg, en solid plugg med masse energi og krefter. Men jeg skjønner ikke hvorfor han er så svær når jeg ser i andre tråder at unger på samme alder spiser så mye mer...Hva er greia?
Moi 32 Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 Jeg syns ikke han var noe svær i det hele tatt jeg! Men han spiste lite ja. Han har vel lav forbrenning da, kanskje en rolig type også?
IgglePiggle Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Min er naa litt eldre enn din men han hoertes akkurat make ut til din.. Da han var 11mnd veide han omtrent det samme som din.. Naa er han 1 1/2 aar og veier 14.7kg og er hoey i tillegg. Spiser ikke spes mye, helt normalt og han er aktiv hele dagen lang.. Er ikke saa bekymret jeg. Vet at vi spiser sunt saa har ikke daarlig samvittighet der maa jeg si.. Er han lang i tillegg da..?
ifie Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Unger har forskjellig kroppsbygning, akkurat som voksne! Vi har også en stor gutt, og da han var rundt 11-12 mnd spiste ikke han heller så veldig mye - litt som din. Nå er han 14 mnd og spiser mer - og løper mer Gutten vår er veldig sterk, og har en bred rygg og nakke, og kraftige lår (men er ikke lenger tjukk, som da han var baby). Det gjør selvsakt at han er tyngre enn sine gjevngamle som er spe/tynne. Om ikke de på helsestasjonen har sakt noe annet, er jeg sikker på at han kommer til å "krympe" om ikke så lenge. Har han begynt å gå?
Canari Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Jenta mi spiser også lite, hun er 19 mnd, 84 cm og 12,5 kg. I dag f.eks. 50 mg yoghurt og en skinkeskive til frokost, halv skive til lunsj, en pølse og ca 50 g yoghurt til middag, litt agurk og en halv skive til kvelds. M ha lav forbrenning. er aktiv. Andre i barnehagen piser 2-3 skiver til lunsj.
Kosel Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Her er det motsatt. Jr er ett år nå. 74,5cm og 9,4kg og han spiser som en hest. Har ikke sett maken til appetitt. Det går ned på høykant! Stor porsjon havregrynsgrøt til frokost. Et par brødskiver til lunsj. En stor porsjon middag og en diger porsjon havregrynsgrøt til kvelds. I tilegg spiser han frukt i mellom måltidene nesten hver dag. Han er super aktiv og da, så er vel det pluss at han må ha en høy forbrenning...?? Han er hvertfall mye mindre enn alle de andre ettåringene vi er sammen med i hverdagen..
Gjest Skrevet 7. august 2008 #7 Skrevet 7. august 2008 Takk for svar, alle:-) Betryggende å høre at andre har erfart det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå