Plutseliten :) Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Skjønner ikke hva jeg tenkte da jeg sa ja til at datteren skulle få kjøpe scooter. Den har stått mer enn den har gått...og hvem må da ikke frem med verktøy å mekke? Joda,det er meg...i morgen skal jeg ringe å være skikkelig irritert på firma som solgte denne. For da jeg forrige uke skiftet motorolje og gearolje klarte jeg å dra til bunnpluggen så gjengene gikk.Bestilte ny skrue og skive..og de sender feil.Den jeg skal ha har enda ikke kommet,så det er festet med silikonlim og stadig påfyll av gearolje. Idag toppet det seg da datteren kom kjørende med tuting konstant inn her Jeg fyrer og ber henne kutte ut...haha...men tuter"n har hengt seg opp,og ved nærmere titt viser seg å være kortslutning ettellerannet sted. Prøver å skru av dekselet for å koble ut ledningen,men klarer jaggu å ødelegge den skruen også..drittskruer Så, setter vi låsen i tenningen og vrir om,tuter den HØYT og i ett kjør. Og sånn kan vi jo ikke kjøre til verkstedet som ligger inni Oslo ett sted. Henger og lang ventetid og jeg ansatt som privatsjåfør igjen er ikke akkurat det som vi forutså. Grr....kjenner jeg lader skikkelig opp til å fortelle dem akkurat hva jeg mener i morgen hahaha... Ellers har jeg det bra!! )
Trollmora Skrevet 7. august 2008 #2 Skrevet 7. august 2008 Ikke brenn inne med frustrasjonen, det er ikke sunt ) Enig med deg at det er en duste scooter, så jeg håper dere får bytte mandagsutgaven til en bedre utgave. Hvis dere kjøpte den ny nå, så er det da altfor tidlig at den faller fra hverandre. Lykke til med verkstedet og håper du/dere får den kjapt tilbake uten feil slik at du slipper å være privatsjåfør!
iznogood Skrevet 7. august 2008 #3 Skrevet 7. august 2008 Men du... ikke for å legge til frustrasjonen - og det på selveste bursdagen - men om du røk gjengene på på bunnpluggen, så er gjerne gjengene i hullet ødelagte også. Da vil det stadig lekke litt, kanskje lurt med en gjengetapp? kortslutningen finnes du greit ved enten å måle med multimeteret, eller bare følge ledningen. veldig ofte er det der hvor den entrer karroseri at den har fått gnisset av seg og ligger til gods. du skulle vært her - så skulle jeg ordnet & fikset for deg! fader også!
dritgrei hei hei! Skrevet 7. august 2008 #4 Skrevet 7. august 2008 Jeg ler av en sånn scooter... også tenker jeg på min lille røde toyota corolla, som plutselig fant det for godt å tute akkurat sånn hele tiden... ha ha ha ha ha ha... jeg syns det var artig. Jeg måtte kjøre nesten to mil til verkstedet med tutebil, jeg måtte le! God fiks og mekk, du er kul som kan det!
iznogood Skrevet 7. august 2008 #5 Skrevet 7. august 2008 hehe... jeg kjørte rundt i bergen sentrum på mc'en min (en stor, gammel en) og det tutet og det tutet. jeg satt der og tenkte - hvem f'n er det som kjører etter meg og tuter så inn i granskauen? ehhh... det var jeg :-) stor stas! så kortsluttet alarmen mens jeg var og kjørte. sånn ut av det blå kubbet motoren og det blinket og hylte. aldri godt å vite når akkurat det kom til å skje. pinlig å stå sånn alle veier... :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 7. august 2008 #6 Skrevet 7. august 2008 hahahah... litt pinlig, mest veldig veldig artig!!!
Plutseliten :) Skrevet 8. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2008 Kan da fortelle...at hele skjermen foran ble tatt av...tuten koblet av.. Og sintemekkedamen fikk fikset den inn på et verksted i nærheten hvor den ble satt inn idag...men en laaaaaang liste over alt som skal fikses...og med en forsikring om at dette er en garantisak ) Datteren derimot,er frustrert og mener dette er en straff ..haha..og sammenligner det med en helg med husarrest Godt vant med å bare vri om nøkkelen må skjønne....og når jeg forteller at skal hun farte rundt helgen,må hun gå eller ta buss.... Og at jeg kun henter fra langt unna sent på kvelden....da var det ikke måte på gloser som kom Kjempesøte de er )))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå