Gå til innhold

Symfysekurve som 'brekker av' og flater ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sykehuset i dag til samtale med lege ang planlagt ks. På forundersøkelsen hos jordmor fant de nok en gang urinveisinfeksjon i tillegg til at magen min har vokst lite den siste måneden. Det var en heller tragisk utenlandsk lege som ikke så dette før jeg måtte gjøre han oppmerksom på det. Jeg spurte om dette var noe som burde undersøkes nærmere, og det mente han at det var. Han henviste meg derfor til ul om to uker. Fra å følge en normalkurve omtrent på 'rødstreken' (gjennomsnittet), har kurven nå fått en knekk og krysset er rett under det grønne feltet.

På veg hjem ble jeg derimot urolig, og sitter og lurer på om det er ok å vente i to uker på å finne ut om det er noe galt siden babyen plutselig har avveket fra sin egen vekstkurve. Er i uke 33+1. Er det noen her som har erfart noe lignende, eller som vet hvilke rutiner som er gjeldende når slike vekstavvik oppdages?

Takknemlig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hele tiden ligget over det grønne feltet, men på de siste to kontrollene har kurven følge legen min er dette normalt sent i svangerskapet. Jeg er nå 35+5... Var på UL for 2-3 uker siden, og lillegutt veide og målte det han skulle. Så tror ikke du har noe å bekymre deg for.... Har han legen som målte deg i dag målt deg før?? Jeg har erfart at lege og jordmor måler helt forskjellig, og at mellom kontroll hos hver av dem hadde ikke målet økt. Og det er jo feil....

Skrevet

Vil tro at det er magen som har sunkit, at babyen har lagt seg lenger ned i bekkenet mitt. Det skjedde meg i forrige svagnerskap, da hadde tom. kurven gått ned. Men var på ul/vekstestimering og der var alt i strålende orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...