Trojan Horse Skrevet 6. august 2008 #1 Skrevet 6. august 2008 Da jeg reiste med fly fra Hellas, så jeg ved sikkerhetskontrollen en plakat (ment som hjelp for de som jobber der) med bilde av det jeg antar var savnede barn, blant annet Madeleine. Hvorfor tror dere vi ikke har hørt om de andre?
Makkapakka Skrevet 6. august 2008 #2 Skrevet 6. august 2008 tja, media har vel en stor skyld i det. De velger jo hva de ønsker å skrive om/vise på TV.
Gjest Skrevet 6. august 2008 #3 Skrevet 6. august 2008 Det har nok med at foreldrene ikke er like ressursrike som McCann -familien. De har nok kjempet hardt for å holde henne i fokus, og de har penger og kunnskap nok til å klare det. Blir helt på gråten bare ved tanken på disse barna :-(
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 6. august 2008 #4 Skrevet 6. august 2008 Kommer vell litt ann på media, hvor ressursrik familien er og hvor barnet er fra. Tror ikke det hadde vært så stor mediadekning hvis det hadde vært en fattig jente fra afrika som hadde forsvunnet.
Tinemoren Skrevet 6. august 2008 #5 Skrevet 6. august 2008 Har tenkt på det samme.. var au pair i USA når jeg var yngre, og var livredd for å slippe ungen av syne for over alt hang det plakater med savnede barn, og fikk stadig lapper i posten om det også. Grusomt..
ano`num *17.03.10* Skrevet 6. august 2008 #6 Skrevet 6. august 2008 Ei lita jente her ble tatt i vår. Hun ble kjapt funnet igjen. Gjerningsmann ikke tatt. Det ble ikke engang en notis i lokalavisa om det! Foreldrene til jenta ville ha det frem - mest som advarsel for andre - men avisen nektet. Mente det da ville utgjøre fare for at flere fikk lyst å prøve. Det har heller ikke kommet frem at her har vært mange kidnappingsforsøk etter skoleveiene. De første ble det skrevet om i avisen, så ble det stopp. Antagelig er det samme folkene - og bil- som har holdt på over et større område en god tid. De har aldri tvunget et barn inn i bilen. Bare forsøk å lokke de inn.
Meg og knoll&tott Skrevet 6. august 2008 #7 Skrevet 6. august 2008 Blir jo helt feil å tie det i hjel. Man lar ungene gå til skole og venner i beste tro... Får litt frysninger, kanskje det er her??? Kan jeg spørre hvor du bor???
Meg og knoll&tott Skrevet 6. august 2008 #8 Skrevet 6. august 2008 Og, foresten, glemte det jeg SKULLE skrive. Så et intervju av foreldrene til en gutt som ble borte i norge for noen år siden. Han var vistnok 18 år eller dær omkring. Men di var så opprørt over forskjellsbehandlingen mlm kjønnene. Ble ei jente borte brukte politiet mye mer ressurser, og mediene hadde større pressedekning. Mens når yngre menn/gutter ble borte virket det som om det ble konkludert med at di hadde gjort skade på seg selv...
~sjiraff~ Skrevet 6. august 2008 #9 Skrevet 6. august 2008 For da hadde det dessverre ikke vært tid til andre nyheter ( Vet ikke hvordan de sakene vi hører om blir plukket ut, men alle burde få litt mer oppmerksomhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå